oficina de l'habitatge

La pròrroga del contracte de lloguer, entre les consultes més freqüents

Amb el procediment per recuperar el pis suposen el 27% de les demandes

Vista genèrica de pisos a Andorra la Vella.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’Oficina de l’Habitatge va atendre l’ any passat un total de 663 consultes, una xifra que suposa un increment del 19,6% en relació al 2021, segons les dades facilitades pel Govern. Entre les consultes més freqüents, com ja passava l’any passat, que representen gairebé el 70% del total, hi ha les referents a la pròrroga del contracte i el procediment per recuperar l’habitatge per a ús propi o familiar, que van suposar més d’un 27% del total.

Per la seva banda, les demandes sobre els requisits i la documentació que s’ha de presentar per tenir dret als diferents ajuts que atorga l’administració en matèria d’habitatge, entre els quals hi ha per exemple els destinats a facilitar el pagament del lloger i els que pretenen facilitar l’emancipació dels joves, van sumar més d’un 16% del total.

Dins d’aquest mateix apartat de consultes més freqüents, destaquen també les relatives a informació sobre els pisos de protecció pública i preu assequible (7,9%) i les que es refereixen a desperfectes i reparacions a l’habitatge (7,5%). També hi va haver consultes l’any passat sobre els consums i els seus repartiments (5,6%) i sobre els requisits i la documentació que s’ha de presentar per sol·licitar l’exempció de l’impost de transmissions patrimonials (ITP) (5,4%).

En un apartat de consultes variades, que arriben al voltant del 30%, s’hi inclouen les relacionades amb l’actualització de l’Índex de Preus al Consum (IPC), el retorn de les finances, informació sobre les clàusules del contracte d’arrendament, deutes, etc.

L’Oficina de l’Habitatge, que actualment està situada a la Casa Aristot Mora, al carrer Ciutat de Valls, i abans estava ubicada a la planta baixa de l’edfici administratiu, ha anat incrementant progressivament el nombe d’usuaris des que es va posar en marxa. Es va crear el mes de febrer del 2020 per donar informació, orientació i resoldre els dubtes de la ciutadania sobre tots els aspectes relacionats amb l’habitatge. D’aquesta manera, no són només els arrendaris els que s’hi adrecen, sinó també els propietaris, tot i que entre els primers hi va haver l’any passat 294 i dels segons, 150. També es van comptabilitzar 219 usuaris corresponents a altres tipus de sol·licitants d’informació.

L’any 2021 l’oficina va registrar 554 consultes i l’any 2020, 444. Això suposa que les consultes es van incrementar l’any passat més del 49% respecte al 2020. De les 663 consultes de l’any 2022, 291 van ser per telèfon, 186 presencials i 186 per correu electrònic.

tracking