ENQUESTA DE SATISFACCIÓ
L'increment de les tarifes de FEDA genera malestar entre la ciutadania
L’enquesta anual per saber el grau de satisfacció dels clients conclou amb un 7,8
L’enquesta anual per conèixer el grau de satisfacció amb Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) conclou amb una nota dels clients de 7,8, segons va informar ahir el subministrador d’energia. Es tracta d’una xifra cinc dècimes més baixa que l’any anterior, quan la nota va ser de 8,3, i la companyia elèctrica atribueix aquest fet al canvi en la política de preus. Tot i això, FEDA assegura a través d’un comunicat que la percepció dels enquestats és que el preu de l’electricitat a Andorra és encara favorable comparat amb els països de l’entorn. De fet, un 72% dels participants el consideren més barat o molt més barat que a altres països, fet que no impedeix que encara hi ha preocupació pels canvis tarifaris.
La companyia elèctrica també va informar que les 650 persones que han participat el 2022 en l’enquesta anual per conèixer el grau de satisfacció amb FEDA han valorat l’organització amb un 7,8. Així, tot i el difícil context dels mercats i el sector de l’energia global, “que han obligat FEDA a fer esforços de gestió i econòmics per assegurar la sostenibilitat del sistema, i als canvis tarifaris”, la satisfacció continua sent notable. Els enquestats valoren especialment l’atenció personal prestada per la plantilla de la companyia, la seva competència professional i la capacitat per solucionar eficaçment problemes tècnics, totes per sobre del 8. També els esforços per fomentar l’estalvi energètic, l’autoconsum i la producció amb renovables, les eines més efectives per lluitar contra la importació d’energia als elevats preus de mercat de l’últim any.
L’enquesta, que ha comptat amb la participació de clients domèstics i professionals, també reflecteix la demanda dels clients de disposar de més informació sobre la conscienciació social per l’estalvi amb accions que facilitin la reducció del consum elèctric.