l'aeroport d'andorra-la seu inaugura la il·luminació
Londres, París i Palma, nous destins
Jordi Gallardo vol licitar vols a Palma de Mallorca, París i Londres, i dotar l’aeroport d’una duana
Jordi Gallardo té la voluntat de llançar a concurs aquest any fins a tres noves destinacions que operin amb l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell. Es tracta de Palma de Mallorca, París i Londres, els destins més ben valorats, segons l’estudi de la IATA. Ara bé, el ministre va advertir que l’opció britànica dependrà de la possibilitat d’equipar la infraestructura amb un punt duaner. “La valoració de les possibles destinacions fora de l’espai Schengen comportaria dotar la infraestructura d’un punt de control de persones i mercaderies.” Tot i això, el titular de la cartera de Presidència, Economia i Empresa va assegurar ahir durant la presentació de la nova il·luminació de l’aeroport que “hi ha recursos, només s’ha de tancar la decisió per convertir-lo en un aeroport internacional”, apuntant, això sí, que “caldrà que la Generalitat i el Govern sumem i coordinem esforços”. En aquest sentit, el conseller català de Territori, Juli Fernàndez, va destacar que “treballem plegats perquè el fet que l’aeroport pugui rebre vols de fora de l’espai Schengen sigui una realitat al més aviat possible”.
L’opció de sumar noves rutes a l’aeroport dels Pirineus fa temps que està sobre la taula. De fet, la IATA va fer un estudi avaluant la viabilitat de cinc trajectes. Mentre que Palma de Mallorca, París i Londres van ser els destins més ben valorats i els que el Govern vol tirar endavant ja aquest any, el ministre va indicar que les connexions amb Lisboa i Bordeus es deixarien per a una segona fase.
Així mateix, Gallardo va aprofitar l’acte d’ahir per celebrar que el Govern ha “assolit un dels grans reptes de la legislatura, l’heliport”, i va destacar que “disposar d’aquest punt fronterer permetria una connexió heliportuària amb l’aeroport”.
D’altra banda, el ministre va avançar que si finalment s’arriba a un acord perquè el sector privat inverteixi 200.000 euros en la compra anticipada de bitllets, el vol intersetmanal a Madrid podria començar a funcionar durant la segona meitat d’aquest any. De fet, va anar més enllà i va manifestar que “si la resposta és ràpida el podríem implementar abans sense la plataforma” pròpia que el sector demana per comercialitzar els abonaments.
VAGA INDEFINIDA
Els pilots d’Air Nostrum, l’aerolínia que opera el vol entre l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell i Madrid, estan cridats a fer vaga indefinida contra el “bloqueig” del conveni i en favor d’una revisió salarial per compensar la inflació. Els tripulants ja van mobilitzar-se durant les vacances de Nadal.
AESA HAURÀ DE CERTIFICAR LES OBRES D'IL·LUMINACIÓ I ATORGAR ELS PERMISOS
Les obres d’il·luminació de l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell que han de permetre operar vols en horari nocturn ja estan enllestides. Ahir, la infraestructura va fer un simulacre per ensenyar el resultat a les autoritats d’Andorra i Catalunya, un pas previ al test que haurà de superar el 7 i 8 de febrer perquè l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) certifiqui les obres i atorgui els permisos necessaris per poder usar els llums. Les obres, que han anat a càrrec de la Generalitat, superen el milió d’euros d’inversió i s’han allargat cinc mesos. En concret, s’han instal·lat tres torres d’il·luminació amb leds i onze torres de llums amb captació i bateries d’energia solar. També s’ha adequat la pista amb llums d’obstacles, leds i canalitzacions als laterals, i s’ha posat un far d’aeròdrom a la torre de control. “Aquesta infraestructura avui és més segura per garantir el creixement de vols comercials”, va destacar Gallardo, mentre que des de la Generalitat Fernández va sostenir que “avui tenim capacitat de poder oferir noves possibilitats i atraure noves rutes, millorar la seguretat i poder ser més competitius”.