REPORTATGE

Qui agafarà el BlaBlaCar?

Una setmana després del llançament de la nova plataforma per compartir vehicle i despeses, preguntem a la ciutadania si realment pensa utilitzar-la.

Una usuària fent servir la plataforma.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Fa una setmana des que el Govern va posar en funcionament una plataforma per connectar conductors i passatgers que busquen compartir cotxe i dividir així les despeses del desplaçament. És a dir, el mateix funcionament que la popular aplicació BlaBlaCar. La pàgina web en qüestió és andorra.compartir.org i a través seu els conductors poden publicar els trajectes que tinguin previst fer, especificant l’origen i el destí, la data i l’hora, i el nombre de passatgers que poden transportar. Per la seva part, els usuaris interessats en l’oferta han de pagar al conductor una quantitat determinada. El Diari ha sortit al carrer per preguntar a la ciutadania si realment utilitzarà la plataforma.

“Soc reticent en el tema. Em fa certa por compartir vehicle amb gent que no conec”, confessa la Joana, una jove de 25 anys. El seu mitjà de transport habitual és el cotxe i en cas que algun dia puntual no el pogués fer servir explica que es decantaria per utilitzar l’autobús o el taxi. “Tot i això, crec que pot funcionar en altra gent que se senti més confiada en aquest sentit i, a més, vulgui aprofitar-ho per dividir les despeses de benzina”, afegeix. És el cas de l’Àngels, una dona de 48 que treballa en un hotel de la capital. Explica que cada dia porta els seus companys a la feina i a final de mes li paguen el que ha costat la benzina. “No costa gens portar algú si vas al mateix lloc i així es divideixen les despeses del trajecte”, diu, i afegeix que si no tingués el cotxe ja ple es registraria a la plataforma.

Però hi ha qui es troba entre un punt intermedi. L’Albert té 36 anys i afirma que “per viatjar pel país no ho utilitzaria”. En canvi, opina que és “una bona opció per a trajectes més llargs”, com per exemple Andorra-Barcelona, ja que es divideixen les despeses i “és més ràpid que anar en autobús”. És una opinió compartida per més ciutadans, com és el cas de la Paola, de 26 anys. Viu al Principat des de fa un any i mig, i la seva família viu a Madrid. Quan els vol anar a visitar ha d’agafar un autobús fins a l’estació de Lleida i allà agafar l’AVE. Opina que es plantejaria utilitzar el BlaBlaCar andorrà perquè és més ràpid i econòmic.

L’opinió generalitzada és, doncs, que per a desplaçaments nacionals no s’utilitzaria tant la plataforma, ja que es prefereixen altres mitjans de transport més convencionals. Per a viatges internacionals, però, més ciutadans ho veuen com una bona opció. Cal destacar que, al principi, quan va sortir BlaBlaCar la gent es mostrava reticent a fer-la servir. Actualment, ha aconseguit set milions d’usuaris a Espanya i 100 milions als 22 països en els quals opera.

tracking