transport públic
Indignació entre els usuaris del bus de la Seu pel servei deficient
El vehicle que havia de fer el trajecte de dilluns a les 7.45 hores no va aparèixer
Car i deficient. Així descriuen usuaris de la línia de bus que uneix la Seu d’Urgell i Andorra el servei. La indignació ja fa dies que és palpable entre els passatgers que utilitzen el transport i, de fet, a la tardor van aconseguir que s’hi posicionés l’ajuntament de la Seu d’Urgell, amb una moció en què instava les dues administracions que tenen quelcom a dir en l’explotació del trajecte –l’andorrana i l’espanyola– que prenguessin mesures per rebaixar el preu del viatge i incrementar les freqüències. Des de llavors, però, no s’ha produït cap canvi en positiu. I el darrer episodi que ha encès els ànims és que el vehicle que havia de fer dilluns el trajecte que surt a les 7.45 hores des de la capital alturgellenca en direcció al Principat –explotat per la Hispano Andorrana, que comparteix la línia amb Camino Bus, i que és el major focus de crítiques– no va aparèixer, deixant els usuaris a terra i sense donar cap explicació, van assegurar passatgers afectats. “A aquella hora la majoria som persones treballadores així que acabes arribant tard a la feina”, va manifestar una de les afectades.
Els viatgers lamenten que ni els escrits ni les peticions han tingut cap efecte. Denuncien que estan pagant uns 122 euros per un abonament de 40 viatges quan a banda i banda de la frontera els usuaris del transport públic es beneficien de subvencions de les administracions per abaratir els preus o directament per la gratuïtat en el cas d’Andorra. Malgrat l’encariment –Joan Barrera, el regidor de Compromís a la Seu d’Urgell que va capitanejar la moció aprovada a la tardor va xifrar la pujada de preu en un 50% els últims dos anys– lamenten, a més, que els horaris que es van escurçar per la pandèmia no s’han recuperat. Un altre dels usuaris afectats apunta que diumenge el darrer servei des d’Andorra en direcció la Seu és a les 19.15 hores, deixant a terra treballadors del comerç fronterers que encara no han acabat el torn. “Ens demanen que ens organitzem com a associació, però si hi ha algun problema algú ho hauria de solucionar, si funciona malament algú ho ha d’arreglar”, va etzibar una de les passatgeres, que critica, a més, l’estat dels vehicles, “molt vells i amb freqüents avaries”. Així que admet que si usa el transport és perquè no té cap més alternativa.