aposta per la qualitat
Turisme busca el visitant prèmium amb l'inici del segell Andorra Selected
Un total de 17 empreses han obtingut el reconeixement en el primer tall del jurat
Andorra Turisme va presentar ahir la posada en marxa del segell de qualitat Andorra Selected. Un programa que, segons van explicar ahir des de Radio Andorra el ministre de Turisme en funcions, Jordi Torres, i el director de la parapública, Betim Budzaku, ha de servir per posicionar el país com a destí prèmium.
En concret, l’objectiu final d’aquest programa de selecció és detectar aquelles empreses del sector turístic que compleixen els requisits mínims per ser considerades d’alta gamma i així atreure un tipus de turista que realitzi una major despesa al país, és a dir, incrementar el tiquet mitjà per turista.
Una reflexió que es fa des de fa temps al ministeri de Turisme perquè, tal com va reiterar ahir el ministre Torres, el Principat ja rep anualment uns 8,4 milions de turistes i uns 10 milions de pernoctacions anuals, un fet que implica que el país potser no tindrà capacitat per seguir creixent gaire més, almenys pel que fa a la quantitat. En aquest sentit, ahir Torres va tornar a reiterar la necessitat de tirar endavant l’estudi de càrrega del sector que l’executiu posarà en marxa els propers mesos per saber fins on pot arribar el sector del turisme.
17 Empreses
“Volem que Andorra Selected sigui un projecte dinàmic, l’objectiu és augmentar l’estada dels visitants”, va reconèixer el ministre, que va explicar que en primera instància un total de 17 empreses han obtingut aquest reconeixement. Tanmateix, el membre de l’executiu va destacar que la previsió és que d’aquí a final de juny, període durant el qual es faran més avaluacions, el nombre d’empreses que hagin obtingut el vistiplau del jurat arribi fins a la trentena. En aquest sentit, el gerent de la CEA, Iago Andreu, va celebrar la iniciativa, si bé va demanar que “s’avaluïn totes les empreses que han sol·licitat el distintiu abans de començar les accions”. Per la seva banda, el director d’Andorra Turisme va destacar que “aquest projecte el fem perquè tingui una vida de 10, 15 o 20 anys; és un projecte de país”, va defensar Budzaku, que va explicar que es durant a terme “accions molt enfocades a un nínxol de mercat que ha de servir per posicionar Andorra en un mercat prèmium”.