infraestructures

Firma dels convenis per fer 400 metres de voravia entre la Massana i Erts

El projecte suposa l’eixamplament de la CG-4 a la sortida del nucli massanenc

La firma dels convenis per a l'eixamplament de la CG-4.sfga / C. ESTEVE

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministre de Territori i Habitatge en funcions, Víctor Filloy, i la cònsol major de la Massana, Olga Molné, van signar ahir el conveni de cessió amb tres propietaris de terrenys per tal de poder ampliar la voravia a la CG-4 entre la Massana i Erts. Filloy va posar en relleu que aquest projecte dona continuïtat a la proposta guanyadora del pressupost participatiu del 2019, que va instar la creació d’una voravia entre els nuclis de la Massana, Erts i Arinsal. Així, es dona més seguretat a la via i es facilita el pas dels vianants. El ministre en funcions va agrair la col·laboració dels privats perquè l’entesa permet “aconseguir una xarxa viària més òptima i una major fluïdesa del trànsit”. Per fer-ho, el ministre va explicar que des del Govern es treballa per assolir, progressivament, la cessió dels terrenys necessaris per dur a terme l’execució íntegra de les obres. En aquest sentit, el ministre va apuntar que els convenis signats ahir permetran l’eixamplament de la CG-4 i garanteixen una voravia contínua d’uns 400 metres des de la sortida del nucli de la Massana en direcció Erts, del total d’1,25 quilòmetres que separen el nucli massanenc de la rotonda d’Erts. Filloy va recordar que en l’eix Massana-Erts-Arinsal, i tenint en compte la signatura de convenis, ja s’ha efectuat un tram de 200 metres de voravia. En aquest cas entre Arinsal i la Massana, al costat esquerre (riu) de la CG-5.

Una vorera a la CG-4 i CG-5 per unir la Massana, Erts i Arinsal va ser la proposta més votada en l’edició del 2019, la tercera, del pressupost participatiu. El ministeri de Territori i Habitatge preveia aleshores una inversió de 300.000 euros per destinar-los a aquesta iniciativa. La proposta va rebre 964 vots del total de 3.621 computats. Aquesta era una proposta que en bona part incloïen al programa electoral dos dels partits polítics que van signar el pacte de govern. Demòcrates apostava per una vorera des de la Massana fins a la rotonda d’Erts, projecte que complementava el ja pressupostat per al 2019. Concretament una voravia entre la rotonda d’Erts i el pont Pedregat d’Arinsal, i des d’aquest mateix punt rodó fins a Pal.

De la seva banda, Ciutadans Compromesos proposava una connexió per a vianants entre el poble d’Arinsal i la zona de Prats Sobirans amb el centre de la Massana eixamplant la carretera general.

tracking