acord d'associació

Onze consultes per informar-se sobre la UE

Els empresaris han demanat sobretot per qüestions genèriques que pot comportar el text que s’acabi firmant amb les instàncies comunitàries

Jordina Ticó i Júlia Stokes són les encarregades de donar informació sobre l'acord d'associació amb la UE.CAMBRA DE COMERÇ

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El punt fix d’informació a l’empresari sobre l’acord d’associació que s’està negociant amb la Unió Europea (UE), que es va posar en funcionament ara fa tot just un mes, ha rebut fins al moment 11 consultes. La majoria de les demandes que ha fet el teixit empresarial són de caire genèric en relació als canvis que pot suposar per al país el text que s’acabi signant finalment entre les parts. L’objectiu de l’acord d’associació, la diferència que hi ha entre associació i adhesió, les repercussions fiscals que se’n derivaran o el significat de la lliure circulació de persones i mercaderies, són algunes de les qüestions plantejades fins ara pels usuaris del servei. Les preguntes formulades fins ara pels empresaris també han tractat sobre si s’acabarà convocant finalment, o no, un referèndum entre la població per a la seva aprovació o si continuarà havent-hi una frontera amb els països veïns.

Les dues responsables d’atendre aquest servei, Jordina Ticó per part de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra (CCIS) i Júlia Stokes per part de la secretaria d’Estat d’Afers Europeus, han fet un balanç positiu d’aquest primer mes de funcionament. I és que tot i que la xifra de consultes pot semblar relativament petita, s’ha posat de manifest la utilitat d’aquest servei, que d’altra banda està registrant cada vegada més usuaris a mesura que està sent més conegut. D’altra banda, les empreses que s’han interessat fins ara per utilitzar el punt fix d’informació per resoldre els seus dubtes en relació a l’acord d’associació són de tots els sectors econòmics i de diferent volum.

El punt fix funciona tots els divendres entre les 9 i les 13 hores des del passat 27 de gener i i requereix la demanda de cita prèvia, ja que la informació es transmet sempre de manera presencial. D’aquesta manera, el més habitual és que l’usuari del servei s’interessi primerament per aspectes més genèrics de l’acord d’associació i posteriorment pregunti també sobre temes més concrets que poden afectar l’activitat de l’empresa. A més, des de la secretaria d’Estat d’Afers Europeus es considera de molta utilitat la informació que s’està recollint sobre els neguits dels empresaris, ja que es poden tenir en compte en el procés per determinar el posicionament d’Andorra davant dels diferents aspectes que s’han d’abordar a la taula negociadora. En aquest sentit, des del Govern es va indicar, quan es va posar en marxa, que el seu objectiu, a més de poder respondre les consultes dels empresaris sobre els aspectes que ja estan resolts en la negociació, també es vol recollir les inquietuds dels empresaris. L’acord d’associació ha de permetre a Andorra la participació al mercat únic i suposarà l’adopció del cabal comunitari, el que tindrà un impacte al teixit empresarial.

tracking