trànsit
Tres carrils a la carretera entre Oliana i Ponts
La Generalitat de Catalunya invertirà més de 660 milions d’euros a estendre el model 2+1
El programa 2023-2030 de la Generalitat de Catalunya per estendre el model 2+1 a les carreteres catalanes inclourà un tram d’11,8 quilòmetres a la C-14, entre Ponts i Oliana. El conseller de Territori català, Juli Fernàndez, va presentar dimecres el programa, que pretén incidir en un total de 400 quilòmetres de la xarxa viària amb la finalitat d’evitar accidents frontals. La inversió de la generalitat supera els 660 milions d’euros i tindrà incidència en el 7% de les carreteres del país veí.
El format 2+1 consisteix a configurar tres carrils de circulació, en què el carril central es va alternant en un sentit i en l’altre, per tal d’habilitar trams d’avançament segurs per als vehicles. L’actuació permetrà una separació reforçada dels dos sentits de circulació. Així, es permetria reduir la mortalitat un 20% en el total de carreteres i a “zero o gairebé zero” en els trams on s’actuarà, segons Fernàndez.
A banda de la C-14 entre Oliana i Ponts, les actuacions també s’estendran entre Alcover i Montblanc, a la mateixa C-14; entre Girona i Palafrugell a la C-66, i entre Amposta i Lleida a la C-12, entre d’altres.
ESTUDI PER MILLORAR LA SEU D'URGELL - ADRALL
El ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del govern espanyol ha adjudicat per un import total de 720.720 euros la redacció de l’estudi informatiu de millores de l’N-260, entre la Seu d’Urgell i Adrall. L’objectiu de l’estudi és definir i comparar les alternatives per millorar l’N-260 entre les dues poblacions lleidatanes. Així, l’informe serà utilitzat com a base per a un expedient d’informació pública i un tràmit d’avaluació d’impacte ambiental.