DA vol unificar comerç i turisme sota un únic ministeri
Espot defensa que les botigues necessiten apostar “per les experiències” com un incentiu davant de les compres per internet
La segona setmana de campanya electoral va començar amb el comerç en el punt de mira de Demòcrates. El cap de llista nacional, Xavier Espot, va proposar ahir unificar les competències de comerç i les de turisme en un únic ministeri, per seguir promocionant el teixit comercial. “Per a nosaltres és molt important tornar a unificar les competències de comerç i turisme en un mateix ministeri”, va assegurar ahir al matí des de Vivand, a Escaldes-Engordany, Espot, que va recordar que “el sector del comerç continua sent molt important, el que més treballadors té i el que més recursos aporta a les arques de l’Estat”, motiu pel qual “mereix una atenció especial”.
En aquest sentit, el cap de Govern en funcions va posar en valor els ajuts que s’han tirat endavant des de l’executiu perquè el sector pogués fer front als estralls de la pandèmia. Així, Espot va recordar mesures com els ERTO o els crèdits tous, però també el desenvolupament de la segona part del pla de comerç, així com la posada en marxa del segell de qualitat de l’Andorra Selected. Tanmateix, el líder taronja va apuntar que “si la part de comerç no està en el mateix ministeri [que la de turisme] a vegades acaba adquirint més importància la part purament registral o administrativa per davant de la part estratègica”.
MÉS EXPERIÈNCIES
D’altra banda, Espot va asseverar que davant l’increment de les compres que es realitzen per internet, Andorra ha d’apostar per “un comerç més qualitatiu i que aposti per l’experiència; les persones ho tenen molt fàcil per comprar des de casa; el que hem de fer és que anar a les botigues sigui molt més”.