DA creu que no hi ha hagut retard en el vial lauredià

Espot assegura que la desviació de Sant Julià només s’ha posposat sis mesos i que es podrà fer al mateix temps que la de la Massana

Xavier Espot amb Núria Rossell, ahir a Sant Julià.DA

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

“Potser ens podríem haver anticipat sis mesos, però no gaire més”, va assegurar ahir el cap de llista de Demòcrates, Xavier Espot, des de Sant Julià de Lòria, amb relació a la desviació del vial lauredià. Una infraestructura que el candidat a la reelecció es va comprometre a tirar endavant durant els propers quatre anys, si repeteix al capdavant de l’executiu. “Si de nosaltres depèn aquesta serà la legislatura de la desviació del vial de Sant Julià”, va sentenciar Espot, que va afegir que “nosaltres som persones que no fem promeses que no podem complir; fa quatre anys el més fàcil era venir aquí i dir el mateix que estic dient ara, segurament hauria tingut molt més rèdit electoral, però sabia que no estàvem en disposició de fer-ho; ara puc venir amb el cap ben alt i dir que ara sí que ho podrem fer”.

Espot va reconèixer la necessitat d’aquesta millora de la infraestructura viària, perquè “Sant Julià és la porta d’entrada del país i necessita una pacificació del trànsit i millor qualitat de vida, i això passa inevitablement per la construcció del túnel de Rocafort”. Tanmateix, Espot va reivindicar la tasca feta pel seu Govern en territori lauredià i va recordar que “va ser un Govern de Demòcrates qui va inaugurar el túnel de la Tàpia [la desviació de Sant Julià], és el final d’un camí de dotze anys”. Així, Espot va destacar diferents inversions que s’han anat fent a la parròquia en matèria d’infraestructures, com ara el desdoblament de l’avinguda Francesc Cairat. “Creiem que gràcies a la bona gestió financera dels últims 12 anys estem en disposició d’encarar aquesta desviació”, va afirmar Espot, que, al mateix temps, va assegurar que les obres de Sant Julià podran conviure amb amb les que ja s’iniciaran a la Massana, on també s’ha de construir la desviació. “Són obres que poden caminar juntes; ens comprometem a fer que en el proper pressupost hi hagi les partides pressupostàries per tirar endavant el túnel”, va asseverar Espot.

Si bé no va voler concretar cap xifra, el líder taronja va assegurar que el projecte de la desviació de Sant Julià de Lòria tindrà un cost que superarà els vint milions d’euros.

tracking