El centre de resolució de conflictes de la Cambra atén els primers casos
L’organisme actua a través de la mediació, la conciliació i el peritatge extrajudicial
El centre de resolució de conflictes empresarials (CRCE), que la Cambra de Comerç, va posar en funcionament el gener passat, ja ha rebut els primers casos. Es tracta d’una iniciativa que pretén que quan dues empreses tinguin algun litigi el puguin resoldre a través d’aquest organisme en lloc d’acudir als tribunals de justícia. Segons van explicar fonts de la Cambra, “ja hi ha hagut casos”, fet que l’entitat valora de manera positiva, tot i que voldria que fossin més. De moment, però, des de l’entitat no van voler donar una xifra de quants han estat en concret els interessats que han decidit resoldre les diferències amb un mètode alteratiu.
Precisament amb la voluntat de donar a conèixer entre els empresaris els sistemes alternatius per resoldre conflictes entre empreses, dimecres passat va tenir lloc una taula rodona en què tres experts van exposar amb casos concrets la utilitat d’utilitzar aquesta via, davant d’una quarantena d’assistents. La Cambra disposa d’un registre en el qual estan inscrits els professionals qualificats per portar casos d’aquesta característiques, ja sigui per la via de la mediació, la conciliació o el peritatge extrajudicial, les tres modalitats amb què treballa el CRCE, tot i que n’hi ha d’altres. Durant l’acte es va posar de manifest que aquests mètodes de resolució de conflictes són més eficients, menys costosos i més ràpids, tot evitant la via judicial. El CRCE realitza l’assessorament i l’acompanyament durant tot el procés, i a més aconsella les empreses que s’hi adrecen a determinar quina és la modalitat més adequada per abordar el conflicte.
La intenció de la Cambra és continuar explicant les bondats del CRCE. “S’ha de sembrar molt perquè les empreses confiïn en aquest sistema per resoldre conflictes”, van indicar des de l’entitat. A més d’ajudar a descol·lapsar la justícia, els mètodes alternatius de resolució de conflictes permeten que puguin continuar les relacions comercials entre les empreses. Es tracta de procediments reconeguts per no trencar el vincle entre les parts implicades i mantenir les relacions interpersonals, a més d’escurçar el temps i el cost del litigi amb relació al que suposaria anar directament als tribunals.