rEPORTATGE

El preu just d'una reparació

Una empresa ha d’abonar a una altra 5.565 euros pel cost d’arreglar una furgoneta que va patir danys per un despreniment de neu d’una teulada.

Neu acumulada al carrer.ARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Si un vehicle pateix desperfectes a causa del despreniment de neu d’una teulada que el titular d’aquell immoble hauria d’haver netejat, el responsable de la negligència haurà de respondre econòmicament pels danys. Però una cosa és assumir la culpa dels desperfectes i una altra estar d’acord amb la factura de la reparació. I això és el que ha succeït en un cas que ha arribat fins a la sala civil del Tribunal Superior, que ha acabat confirmant la sentència prèvia de la Batllia. La justícia resol que la factura del taller mecànic que va arreglar els danys és excessiva però tampoc no acaba de donar tota la raó als qui l’han de pagar, que defensaven un import 336 euros per sota. Hauran d’abonar-ne 5.565.

Els fets es remunten al 23 de gener del 2020. El vehicle afectat, una furgoneta camperitzada, estava estacionat davant la nau industrial que la societat que va iniciar el plet reclamant un import més alt per la reparació tenia arrendada a la part demandada. Tal com recull la sentència, la societat propietària de la nau “no discuteix la seva responsabilitat en la producció del sinistre, limitant-se la discussió entre les parts litigants a l’import de la reparació dels danys produïts”.

El taller que va reparar la furgoneta va presentar una factura per valor de 7.236 euros. Qui havia de pagar-la la va discutir des de l’inici i va presentar un informe d’un pèrit per corroborar que estava inflada. Per exemple, es discutia que el taller no havia usat el programa informàtic, que és una eina internacionalment reconeguda per valorar reparacions de vehicles. Afegia que s’havien inclòs imports per feines no efectuades i que el preu per hora de feina superava allò pactat pel sector. El pèrit sostenia que el preu de la reparació havia de ser de 5.229 euros. Uns diners que es van consignar a la Batllia, que va acabar concloent que s’havien d’incrementar de 335,46 euros més després que la primera instància valorés els treballs realitzats.

Els demandants van recórrer llavors al Tribunal Superior argumentant que la Batllia no havia apreciat les característiques especials del vehicle, una furgoneta de càrrega reconvertida en vehicle camperitzat amb mobiliari i equipament interior fet a mida que es va haver de desmuntar per tal de fer la reparació exterior. Per això consideraven ajustada la factura del taller, a banda de reclamar costes judicials i honoraris d’advocat. Però el Superior ha acabat ratificant la decisió de la Batllia perquè, entre altres arguments, sosté que els demandants no han aportat prou documentació per acreditar els imports que reclama.

tracking