transport públic
Coopalsa defensa que el servei és suficient
Govern prepara un estudi per saber si cal ampliar les freqüències de les línies d’autobús
Coopalsa està a l’espera d’un estudi que el Govern està elaborant sobre quina ha de ser la dimensió de la xarxa de busos al Principat. Segons va explicar el gerent de la cooperativa, Gabriel Dallerès, “pel que ens diu el Govern, tenen demanat un estudi sobre quin hauria de ser el dimensionament de les línies, les freqüències i els recorreguts”. Així, l’executiu estaria recaptant informació per si cal ampliar o disminuir les freqüències de la xarxa de busos, si bé Dallerès va defensar que “en principi el servei tal com està dissenyat actualment és suficient”. De fet, les companyies de busos i l’executiu van decidir esperar uns mesos per fer una primera avaluació de l’estat de la xarxa de transport públic abans de prendre una decisió sobre si cal reduir, respecte a l’oferta que hi ha durant l’hivern, el nombre de vehicles durant la temporada d’estiu. “Hem mantingut totes les línies a excepció de la L3 a l’espera de veure quina és la freqüentació un cop acabat l’hivern”, va explicar el gerent de Coopalsa, que va reconèixer que “segurament es pot reduir lleugerament” el nombre de busos.
Col·lapses puntuals
En aquest sentit, en els darrers dies s’han registrat diversos pics de saturació en els busos de les línies 2 i 4, arran de la supressió de la L3 –una línia que només és operativa durant la temporada d’hivern–. Dallerès va reconèixer aquests “col·lapses puntuals” i els va relacionar amb el moviment de diversos turistes procedents del Pas de la Casa que, per falta de neu, “es van moure més cap a altres sectors”. Justament, aquests dies al Pas de la Casa s’està celebrant un festival amb una gran afluència de turistes portuguesos. “S’ha de veure durant l’estiu com afecta la gratuïtat, però aquests dies hi ha hagut una quantitat d’esquiadors al Pas de la Casa que és el que ha afectat la xarxa; això acabarà aquesta setmana”, va destacar Dallerès, que va explicar que la setmana passada es va decidir posar un vehicle més en algunes hores punta per reforçar el servei i intentar millorar la situació derivada “d’un fet puntual”, va afirmar.
Cal recordar que la implementació de la L3 va ser una qüestió que va portar debat a l’inici de la temporada d’hivern, justament perquè les companyies de busos van reclamar recuperar aquesta línia, que després de la pandèmia s’havia perdut. “Aquestes línies [la 2, 3 i 4] tenen molta més gent a l’hivern, però perquè portem els que donen serveis als turistes, no els turistes”, va asseverar el gerent per justificar la supressió de la L3.
NEGOCIACIONS EN MARXA
Més enllà de la qüestió del disseny de la xarxa, el gerent de Coopalsa també va recordar que entre les companyies de busos i l’executiu encara “tenim qüestions pendents” per negociar amb l’objectiu d’intentar evitar la via judicial. “El tema gros, que és el de l’abonament de 30 euros, s’ha resolt, ara ens queden altres temes, en què la comissió d’experts està intentant trobar un acord, en relació amb els costos o la validació de la gratuïtat”, va explicar Dallerès, que va recordar que aquestes qüestions continuen pendents d’una resolució favorable per a totes dues parts.