Grandvalira ven més de 2,3 milions de dies d'esquí aquest hivern
Grandvalira Resorts fa un balanç positiu de la temporada tot i la manca de precipitacions
Grandvalira Resorts va fer ahir balanç “d’un hivern atípic en precipitacions”, però positiu pel que fa al nombre de visitants. Durant els 136 dies d’obertura –137 en el cas d’Ordino Arcalís– les estacions del conglomerat van vendre 2,36 milions dies d’esquí, “xifra que supera lleugerament les dades acumulades de la campanya passada”, assegurava ahir el comunicat de Grandvalira Resorts. En aquest sentit, el director general, Juan Ramón Moreno, va valorar positivament la temporada i va remarcar que “ha estat una bona temporada en la qual hem pogut assolir els objectius i xifres d’ocupació acumulades superiors a l’hivern passat, tot i haver tingut una campanya atípica quant a precipitacions de neu”. De fet, Moreno va destacar que “els grans esforços dels equips de terreny han estat vitals per garantir unes condicions que han sigut de les millors entre les estacions del Pirineu”.
Així, l’entitat va remarcar que les inversions realitzades en matèria de neu de cultiu “han donat un avantatge competitiu a les estacions de Grandvalira Resorts respecte a la resta d’estacions del Pirineu durant pràcticament tota la temporada, permetent oferir en tot moment percentatges d’obertura de pistes superiors al 75%, en el cas de Pal Arinsal i Ordino Arcalís, i més de 100 quilòmetres esquiables a Grandvalira”. En el comunicat es detalla que des del novembre hi va haver 320 centímetres de neu acumulada, sent “la temporada amb menys precipitacions de neu dels últims anys”. Així, si es comparen les dades d’enguany amb les de l’hivern passat, en què es van registrar 479 centímetre de neu acumulats, n’hi ha hagut un 33% menys.
Una de les novetats d’aquesta temporada ha estat també l’Andorra Pass, el forfet de temporada que donava accés a totes les estacions del Principat. Així, l’opció majoritària escollida va ser la de l’Andorra Pass, amb un 74% dels clients que han comprat el forfet de temporada, mentre que el Nord Pass va ser l’opció escollida pel 23% dels clients. Per la seva banda, el Mountain Pass va suposar el 3% de les vendes globals. “Estem molt satisfets de la rebuda del forfet únic; era molt esperat per tothom i la valoració del primer any és excel·lent”, va defensar Moreno.
Per estacions, Grandvalira va superar per un 1,4% les xifres de la temporada passada amb 1,7 milions de dies d’esquí venuts. Destaquen el creixement en mercats com el provinent de Madrid i el francès, amb un augment de les vendes en línia del 46% en aquest mercat. Pal Arinsal tanca amb 430.516 dies d’esquí venuts, un 12% menys que l’hivern passat però amb una despesa mitjana per client que ha pujat en un 19%. Per últim, Ordino Arcalís ha viscut la millor temporada des de la seva integració a Grandvalira Resorts amb 186.510 dies d’esquí venuts, un 26% més que la temporada passada.