recull dades de preus

L'inici del registre de contractes de lloguer, en espera dels comuns

Víctor Filloy anuncia que el sistema informàtic “ja està plenament operatiu” i s’ha instal·lat a totes les corporacions, que ara l’han d’activar

El ministre en funcions de Territori i Habitatge, Víctor Filloy.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El registre de contractes de lloguer és una eina de treball prevista a la Llei de creació de l’Institut Nacional de l’Habitatge que ja està operativa i pendent que els comuns l’activin. Ho va explicar ahir el ministre d’Habitatge i Territori en funcions, Víctor Filloy, que va indicar que “s’ha estat treballant aquest any en la creació del sistema informàtic, ja està plenament operatiu i instal·lat a tots els comuns i ja pot començar a operar a partir de demà”. La qüestió és que primer cal l’activació comunal, ja que seran els comuns els que l’hauran de nodrir de dades, ja que les demanen quan un ciutadà vol donar-se d’alta al cens. Segons va indicar Filloy la propera reunió de cònsols, prevista per al dia 25, serà clau en aquest sentit. “Mancaria que els cònsols prenguin la decisió definitiva sobre quin dia volen començar a activar el sistema tots junts.” I el responsable d’Habitatge en funcions va instar-los a ser àgils: “Emplaçaria la voluntat política dels cònsols perquè decideixin quin dia donen instruccions als seus tècnics perquè aquest sistema pugui començar a implementar-se, perquè té un recorregut.”

Filloy va precisar que “no hi ha cessió de dades, el que es fa és recollir la informació dels contractes de lloguer per compte de l’institut”. La finalitat és disposar dels indicadors sobre la situació real del mercat. El titular d’Habitatge en funcions va apuntar que les dades fins ara s’han obtingut a través d’enquestes, però que disposar de la informació dels contractes donarà una imatge “real i fidedigna de quina és la tipologia dels habitatges, la mida, si tenen o no plaça de pàrquing o quin és el preu que es paga per metre quadrat”. Tot un seguit de dades que va destacar que permetran disposar “d’informació clau per desenvolupar polítiques en matèria d’habitatge”.

L’octubre passat es va adjudicar a l’empresa Serveis i Sistemes Gràfics 2007, SL, el disseny i la implementació del sistema d’informació de contractes d’arrendament per valor de 27.000 euros. La Llei de creació de l’Institut Nacional de l’Habitatge estableix l’obligatorietat que, si no ho han fet, “les persones físiques o les persones jurídiques de naturalesa privada que siguin arrendatàries d’habitatges han de facilitar al comú de residència les dades dels contractes d’arrendaments per habitatge als quals fa referència l’article 12 de la Llei d’arrendaments de finques urbanes, del 30 de juny del 1999”. I aquestes són, concretament, les dades relatives a les condicions econòmiques, a la localització (adreça i parròquia), la superfície construïda, el nombre d’estances per tipus, el nombre de banys, el tipus d’energia i l’any de construcció de l’habitatge. També si disposa d’aparcament o traster.

Els comuns han d’incorporar totes aquestes dades a la plataforma informàtica vinculada al fitxer de dades, que és el que resta pendent.

tracking