Estacions
Inflació i tipus d'interès, riscos per a la propera temporada d'esquí
Moreno reconeix que els consums ja començaven a baixar a final de campanya
El tancament de temporada de Grandvalira Resorts va deixar bones sensacions amb més de 2,4 milions de dies d’esquí venuts. Una realitat que el director general del domini, Juan Ramón Moreno, va posar en valor i més en la situació d’aquesta temporada, en què la falta de neu i l’impacte de la inflació han estat dos condicionants claus que han determinat els resultats de la campanya.
En aquest sentit, Moreno recorda que la pràctica de l’esquí forma part del paquet d’oci, motiu pel qual en un moment on cal reduir el consum es pot veure afectada. “La reducció del consum ja s’ha començat a notar al final d’aquesta temporada”, apunta el directiu, que reconeix que aquest serà un dels grans reptes de cara a la propera campanya d’hivern. “Estem en un entorn econòmic complicat; la inflació que tenim és molt gran i si bé la corba s’està aplanant i l’escalada de preus s’està reduint, continua tenint un impacte en el poder adquisitiu”, assevera Moreno, que remarca que “els tipus d’interès estan tenint afectacions directes en les hipoteques de la gent, que s’estan incrementant centenars d’euros al mes i, per tant, això fa que nosaltres en ser oci puguem patir una mica més”.
Tanmateix, el directiu es mostra optimista després dels resultats d’aquesta temporada, en què Grandvalira va tancar amb 25.000 dies d’esquí més que l’any passat, però també per dades com que l’estació de Pal Arinsal, si bé va reduir el nombre de dies d’esquí venuts, va poder incrementar en un 19% la despesa mitjana global de l’esquiador.
IKON PASS
Un altre dels aspectes que destaca Moreno en aquest sentit és l’entrada de Grandvalira en d’altres mercats com podria ser l’americà. Així, l’acord signat enguany per part de les estacions amb l’Ikon Pass és una iniciativa que permet als esquiadors de tot el món esquiar a estacions de renom dels Estats Units, però també visitar durant una setmana estacions com ara Deer Valley o Steamboat.
“Amb aquesta iniciativa hem pogut començar a entrar en sectors claus, com pot ser el nord-americà”, assevera Moreno, que detalla que la iniciativa ja ha portat unes 2.000 persones dels Estats Units a Grandvalira aquest hivern, però que també va permetre a esquiadors del país visitar estacions americanes.