esdeveniments
Andorra Turisme ja treballa en l'arribada dels ESLAND
Els premis s’atorguen anualment i són com una espècie d’Oscars en el camp dels creadors de continguts i organitzats per The Grefg
Andorra Turisme ja ha mantingut una primera reunió per començar a planificar l’organització dels ESLAND. Els premis que s’atorguen anualment i que són com una espècie d’Oscars, però en el camp dels creadors de continguts i que són organitzats pel youtuber resident al Principat The Grefg.
El nom d’ESLAND sorgeix de la unió dels termes Espanya, Latam –de Llatinoamèrica– i Andorra. Així, la primera edició dels premis es va dur a terme a Barcelona, el gener del 2022, en un acte que va omplir el Palau de la Música Catalana. La darrera edició va tenir lloc al gener d’enguany en un acte a Ciutat de Mèxic, en concret a l’Auditori Nacional del país llatinoamericà, que disposa d’un aforament per a 10.000 espectadors. Justament, va ser llavors quan The Grefg va anunciar que la tercera entrega dels premis, la del gener del 2024, se celebraria al Principat.
Ubicació pendent
Un dels grans reptes que aportarà la celebració d’aquests premis serà, evidentment, trobar una ubicació suficientment gran per poder encabir-hi els nombrosos assistents que es preveuen. Així, la primera opció seria fer-ho al mateix espai on s’ha dut a terme el Cirque du Soleil els dos darrers anys, si bé és evident que l’aforament es reduiria considerablement en comparació de les darreres edicions.
Tanmateix, el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va explicar la setmana passada que, per ara, només s’ha dut a terme una primera reunió de presentació dels equips i que “encara ens falta molta infor- mació”. “Ho estem estudiant; és un esdeveniment que s’ha de fer a principi d’any i nosaltres ja tenim molta gent en aquesta època, cal mirar si és una data adequada”, va remarcar Budzaku, que, així i tot, va deixar clar que “tot el que és el tema de noves vies de comunicació o iniciatives d’aquesta mena és un gran avantatge, no és ni de bon tros descartable”.
Més enllà d’aquest element, Budzaku també va recordar que cal apostar per un model “addicional” al turisme que permeti anar captant cada cop més un públic de més poder adquisitiu perquè amb menys visites es pugui recaptar el mateix. Així, Budzaku va recordar que des del 2013 el nombre de turistes que acaben pernoctant al Principat s’ha incrementat més del 50%. “En els últims 7 o 8 anys tenim el mateix nombre de visitants, però cada vegada hi ha més persones que dormen a Andorra”, destaca Budzaku.