pla estratègic

El comerç reivindica presència diferenciada a la promoció turística

Una marca paraigua està pràcticament a punt i també es preveu una web-app

Jordi Gallardo i Maria Segarra en la roda de premsa d'ahir a la tarda.sfga / j. a. viladot

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El sector comercial considera que ha de tenir una presència més diferenciada i amb més pes que fins ara quan es presenta Andorra com a destinació turística a l’exterior. Així es dedueix de les diverses reunions que el Govern ha mantingut amb els empresaris per a l’elaboració del pla estratègic del comerç. En aquest sentit, el pla operatiu preveu el disseny d’accions de comunicació i promoció conjunta per posicionar el comerç com un valor atractiu en si mateix i no complementari.

La primera fase d’aquest pla, que ha comptat amb un pressupost de 30.000 euros, ja ha finalitzat i ara serà el nou executiu l’encarregat de determinar les iniciatives concretes que es portaran a terme al llarg de la resta de l’any i el 2024, amb una dotació de 100.000 euros per impulsar la competitivitat, la innovació i la digitalització del sector. Així ho va explicar ahir el ministre de Presidència, Economia i Empresa en funcions, Jordi Gallardo, que va comparèixer amb la directora d’Intueri Consulting, Maria Segarra, per detallar l’estat del pla estratègic del comerç. “Les inversions demostren la confiança que hi ha en aquest sector, i el sector públic l’ha d’acompanyar”, va assenyalar Gallardo.

Una de les accions que es preveuen és la creació d’una marca paraigua, el disseny de la qual ja està pràcticament a punt després d’haver-se treballat amb el sector, però que encara no s’ha volgut donar a conèixer, i que servirà per promocionar el comerç a les campanyes turístiques. I és que una de les principals propostes derivades del treball realitzat és la necessitat de definir una estratègia de branding (gestió de marca) per a la comunicació d’Andorra com a destinació de compres. Aquest fet implica la creació d’una identitat gràfica que faci referència als atributs del país pel que fa al comerç i representativa del sector en el seu conjunt. I és que un altre dels aspectes que s’han constatat durant la confecció del pla és que cada vegada hi ha més superfícies comercials al país, però a la vegada aquestes funcionen de manera més dispersa. Per aquesta raó, segons el ministre, és “imprescindible” la creació d’un “relat inclusiu de tot el comerç” per tal d’oferir als turistes “un producte diferenciat, únic i exclusiu”.

Amb l’objectiu de recuperar la rellevància del sector comercial, també s’aposta pel desenvolupament d’una proposta de naming i logotip, una web-app, la utilització de les xarxes socials i una guia oficial de compres en format físic. Els àmbits de treball que es fixen al pla estratègic són la millora de l’experiència comercial, definint els continguts del pla de màrqueting operatiu; la creació de l’observatori de comerç per disposar d’informació clau per al sector i la projecció com a territori de compres, definint una estratègia de branding.

PROPOSTES

1 Primera fase acabada del pla de comerç

La primera fase del pla estratègic de comerç, que ha comptat amb 30.000 euros i ha suposat diverses reunions amb el sector, està tancada.

2 Segona fase del pla amb accions concretes

Les accions concretes per potenciar el comerç vindran durant la resta de l’any i el 2024, fase per a la qual es destinaran 100.000 euros.

3 Iniciatives que ja s’han donat a conèixer

Una marca paraigua molt avançada i també es preveu una proposta de naming i logotip, una web-app, la potenciació de les xarxes socials i una guia oficial de compres.

tracking