transport públic

El sector del bus creu que l'entrada de Hife ha de ser “provisional”

S’apunta que hauria estat més adequat ampliar l’autorització de Camino Bus

Un dels autobusos de Viatges Montmantell.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La fallida de Montmantell i l’autorització per operar el servei entre Andorra i la Seu d’Urgell i entre el Principat i Lleida va provocar ahir una reunió entre el Govern i l’Associació d’Empreses de Transport de Viatgers, la qual engloba les companyies que ofereixen aquest servei al Principat. El gerent de l’associació, Iago Andreu, va apuntar ahir després de la trobada amb el departament d’Economia que la decisió d’autoritzar l’entrada de Hife i Autocars Andorra 2001 respon a la urgència del Govern per evitar que el servei quedés sense efectuar-se, però que ha de ser una solució “provisional o provisionalíssima”. “Compartim la prioritat de garantir el servei, però també entenem que hi ha un altre valor a cobrir, que és que les coses es facin de la manera més regular i òptima; com menys dies o hores duri aquesta solució, millor”, va defensar Andreu, que va explicar que la proposta de l’associació passava perquè l’executiu ampliés l’autorització de la compa­nyia que ja oferia aquest servei, Camino Bus. “Es podria haver optat per modificar de forma puntual l’autorització i ampliar el servei a més horaris, més que no pas incloure en una autorització dues empreses totalment independents”, va remarcar el gerent de les companyies de transports. Tanmateix, Andreu va deixar clar que el posicionament de l’associació no és “crític amb el Govern”, perquè consideren que la mesura respon a la urgència, però sí que demana que es “recondueixi la situació dins de la normalitat”.

tracking