DIARI TV 'Parlem-ne'
El casino vol pagar la taxa al Govern en funció dels beneficis
El director general considera que seria més “just” que l’import que l’ens ha d’abonar a l’executiu fos gradual i no d’un 10% fix com marca el plec de bases
Els primers mesos de funcionament del casino estan servint perquè Unnic ordeni i millori aquelles coses que es considera que s’han d’ajustar i per poder començar a treballar en previsions de futur. De moment, el ritme és positiu i amb només dos mesos l’empresa ja ha generat 5,5 milions d’euros de xifra de joc. Per fer una valoració més acurada, però, encara cal esperar uns mesos, segons va indicar ahir al Parlem-ne de Diari TV el director general d’Unnic, Ivan Armengod, perquè “un cap de setmana pot anar molt bé i un altre dia no tant, el que compta és la mitjana i per això cal esperar”. Dels beneficis que obtingui el casino el 10% anirà cap a les arques de l’Estat en forma de taxa. Una qüestió que Armengod va valorar positivament per tal que el Govern tingui una altra font d’ingressos, malgrat que va admetre que “a ningú li agrada pagar impostos”. En aquesta línia, va afirmar que “Andorra té coses bones, com el fet que la taxa és més baixa que a d’altres llocs, però té un mínim establert”. “No ens sembla correcte que sigui fix”, va reivindicar. Armengod va considerar que “seria més just per a tothom que la taxa fos gradual” en funció dels beneficis. “Si el casino guanya més que pagui més, però si no guanya tant que pagui menys”, va argumentar. És per això que el director general d’Unnic va avançar que més endavant demanaran que la taxa s’ajusti en funció dels beneficis i no d’un percentatge fix.
També dins dels reajustaments que estudia el casino amb relació al que marca el plec de bases n’hi ha d’altres, com ara la reorganització de l’espai. A tall d’exemple, Armengod va exposar que les taules de joc s’omplen molt ràpid i que seria bo posar-ne més, però això requeriria treure màquines de joc i el nombre està marcat pel plec de bases. “Un cop tot estigui més rodat és un punt que podem mirar de parlar per canviar”, va comentar.
D’altra banda, el responsable de l’empresa va explicar que a final d’aquest mes ja podran treure a la venda les accions populars a les quals podran accedir tots els residents, tal com també s’estipula al plec de bases. Finalment, seran sis milions d’euros en accions i cada una, com ja es va anunciar, valdrà 1.000 euros. “Ja tenim peticions informals de persones físiques i jurídiques que volen imports bastant elevats”, va indicar Armengod, que va detallar que ho estan acabant de treballar amb el CRAJ i amb les tres entitats bancàries del país. En aquesta línia, el director general va avançar que “pot ser que fem curt” i que la demanda superi l’oferta, de manera que no descarta fer una altra emissió d’accions més endavant. “Seran un import directe que anirà a la societat i que servirà per fer front a diferents projectes”, va valorar Armengod, que va afegir que els accionistes tindran “avantatges quan vinguin a Unnic, com ara descomptes en la restauració o el pàrquing, o informació privilegiada sobre algunes actuacions”.
Pel que fa a la repartició de dividends, el responsable d’Unnic va calcular que “podrem repartir-ne entre el tercer i el quart any”. “Els primers anys serviran per endreçar-ho tot i l’objectiu és que a partir del quart any ja tinguem dividends”, va detallar.
Ara, l’empresa està centrada a fer els ajustos propis del començament i fer una bona comunicació també fora de les fronteres. Per fer-ho, vol treballar de la mà d’Andorra Turisme i del comú per sumar forces i també amb les empreses privades, especialment amb els hotels, per tal de promocionar-se mútuament. Per mitjan juny ja tenen a punt un primer torneig de pòquer internacional que calculen que portarà unes 150 persones al país “en època baixa”.
DOS CASOS DE POSSIBLE ADDICCIÓ
El director general d’Unnic va remarcar el compromís de l’empresa per prevenir la ludopatia. En aquesta línia va explicar que evidentment les persones que tenen prohibida l’entrada a les sales de joc no poden accedir al casino i que, a més, tenen controls per detectar si una persona hi va amb molta freqüència i s’hi gasta molts diners. En aquest cas, es parla amb ells i se’ls aconsella demanar ajuda i, en cas necessari, s’avisa les autoritats pertinents. De moment, va apuntar, s’han detectat un parell de casos.