Falsificació
Els bancs alerten d'atacs d'estafa a través d'SMS
Les entitats recomanen canviar les contrasenyes si s'han introduït als SMS fraudulents
Andorra Banking alerta d'atacs phishing als clients de les entitats bancàries del Principat. L'operativa que fa servir aquest atac de phishing consisteix amb l'enviament de missatges SMS suplantant la identitat dels bancs, que tenen com a objectiu captar credencials de Banca Online de manera fraudulenta.
Des dels bancs demanen que davant la recepció d'un missatge el client l'esborri immediatament i no accedeixi en cap cas a l'enllaç. Tanmateix, si algun usuari ha clicat a l'enllaç i introduït les seves dades, s'ha de procedir ràpidament com sigui possible a canviar les contrasenyes de la seva banca en línia i contactar amb el servei d'atenció al client de la seva entitat bancària.
Les entitats bancàries recorden que els bancs no demanen mai les dades a través d'SMS o correu. Les dades només s'han d'introduir quan el client o clienta entra a la seva pàgina segura de banca en línia o aplicació.
Alguns indicis de sospita davant d'aquests missatges poden ser que no es dirigeixen de manera personalitzada al receptor, que fan servir un llenguatge col·loquial o que intenten transmetre urgència per empènyer l'usuari a introduir les seves dades de manera ràpida. Per aquest motiu, és molt important no caure en el parany i si es té algun dubte, es recomana trucar al telèfon de contacte de l'entitat del client per demanar si el missatge és segur.