accions per donar suport als afectats

MoraBanc tornarà els diners a les víctimes de phishing

L’entitat bancària es farà càrrec de la defensa dels usuaris que hagin patit el frau

Missatges de phishing a MoraBanc.Morabanc

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els clients de MoraBanc afectats per phishing se’ls retornaran els diners sostrets, segons van informar fonts de la banca ahir. Després de dues setmanes d’intents fraudulents d’estafes sota el nom d’entitats bancàries, MoraBanc, la banca més perjudicada pels atacs, ha decidit donar suport als seus clients, víctimes d’aquesta estafa avançant els diners que se’ls van sostreure. A més, l’entitat també ha anunciat que es farà càrrec de la defensa dels clients que hagin presentat una denúncia a la policia, donant-los suport econòmic i legal. El banc ja ha començat els tràmits per a agrupar totes les denúncies i iniciar la defensa. Des de l’entitat recorden que MoraBanc no té cap responsabilitat de fer-se càrrec de tornar l’import robat als estafats ni de l’ajuda legal, però entenen que diverses famílies s’han vist greument afectades pel frau i consideren escaient portar la defensa conjunta de tots els afectats. Això sí, tot i que restituiran l’import sostret dels afectats, esperen que se’ls retorni un cop la policia hagi identificat els responsables de l’estafa i es faci la devolució dels diners robats. L’entitat no va revelar de quina quantitat es tracta ni quants clients s’han vist afectats.

Les últimes setmanes la policia ha rebut més de vint denúncies. Tot i que totes les entitats bancàries han tingut algun avís per phishing, MoraBanc és el que n’ha sortit més mal parat. L’entitat fins a aquesta setmana ha avisat a través de les xarxes socials d’intents d’estafa mitjançat SMS. La investigació segueix oberta i els agents de delictes tecnològics estan treballant conjuntament amb Andorra Telecom per descobrir informació sobre els ciberdelinqüents que han enviat allaus d’atacs informàtics als clients dels bancs. Des de la policia es recorda que aquest és un fet habitual, però que no s’havia produït amb tanta intensitat.

Els tipus de missatges per estafa avisen els clients d’un inici de sessió en un altre indret o d’una compra en línia per un import alt i es demana a través de l’enllaç que es verifiqui la tramesa. Des de l’entitat recorden que no demanen dades confidencials mitjançant SMS, correu electrònic, trucades o formularis.

FETS

-ALERTA DE PHISHING

Diversos bancs del país es van veure afectats per una onada d’estafes en què es feia servir fraudulentament el seu nom via SMS.

-DIFUSIÓ A LES XARXES

Les entitats bancàries inicien una campanya de difusió per advertir els ciutadans i clients dels intents d’estafa.

-TORNAR ELS DINERS

L’entitat bancària tornarà els diners sostrets als seus clients mitjançant phishing i que hagin presentat una denúncia a la policia.

-AGRUPAMENT I DEFENSA

MoraBanc agruparà tots els seus clients afectats per estafa i els defensarà en els tràmits oportuns.

tracking