Ritme “més lent” en la venda d'entrades per al Cirque du Soleil
Els hotels confien que les reserves vagin incrementant-se en els propers dies
La venda d’entrades per veure enguany les representacions del Cirque du Soleil s’està fent a un ritme més lent que en anys anteriors, almenys quan falten encara poc menys de dues setmanes perquè comenci l’espectacle. Així es dedueix de les manifestacions dels establiments hotelers que han estat consultats al respecte, que coincideixen que a hores d’ara han venut menys entrades que altres anys, fet que ha aixecat una certa preocupació per si aquest reclam turístic tindrà el mateix al·licient per fer venir turistes que en altres ocasions. En aquest sentit, una important cadena hotelera instal·lada al país, amb una desena d’establiments en funcionament, tenia a hores d’ara poc menys de 300 entrades confirmades. Tot i això, fonts de la mateixa cadena van indicar que cada dia estan rebent algunes demandes d’entrades.
La secretària d’Autèntics Hotels d’Andorra (AHA), Meritxell Cassi, va explicar que “altres anys en aquestes mateixes dates teníem moltes més entrades venudes”, per això es dedueix que el procés de venda “va més lent”. Aquest fet ha aixecat “una certa preocupació” entre els membres afiliats a l’entitat, tot i que confien que finalment les vendes puguin remuntar en els propers dies i la previsió és “que tinguem una bona temporada d’estiu”. I és que una de les característiques dels clients turístics, sobretot a l’estiu, és que molts d’ells esperen fins a l’últim moment per fer la reserva. “No sé si hi ha moltes persones que s’estan esperant i compren les entrades a darrera hora, com passa habitualment”, va assenyalar Cassi.
La campanya publicitària per donar a conèixer la proposta d’enguany del Cirque du Soleil es va iniciar a principis de mes, fet que fa suposar que serà en els dies previs a la primera representació de l’espectacle quan es podria rebre el gruix de les demandes d’entrades. “A partir de sant Joan sempre s’acostuma a accelerar la venda d’entrades per veure l’espectacle, ja que moltes persones estan a l’expectativa dels preus i de veure si hi ha ofertes”, va indicar Cassi. El fet que aquest any, per primera vegada, totes les localitats siguin amb seient, eliminant-se d’aquesta manera la possibilitat d’assistir dempeus a les representacions, obre també una certa incertesa sobre el volum total de tiquets que s’acabaran venent.
Andorra Turisme no va voler fer cap valoració sobre el ritme de venda de les entrades, adduint que ja ho havia fet a principis de mes i afegint que no donaria més informació fins a la data d’inici de l’espectacle. El 45% de les entrades per veure FESTA ja s’havien venut a data 30 de maig, segons l’organisme encarregat de la promoció del turisme, cosa que suposava 35.976 localitats. Aquest és el desè aniversari de la col·laboració de la companyia canadenca amb Andorra.