balanç

L'Agència de Protecció de Dades va donar resposta a 3.864 consultes l'any passat

Resma Punjabi.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’Agència Andorrana de Protecció de Dades (APDA) va donar resposta a 3.864 consultes l’any passat, xifra que correspon a un augment del 262% en comparació a les de l’any 2021. L’entitat assegura que l’aplicació de la nova Llei qualificada de protecció de dades ha implicat l’obertura de més expedients d’ofici i, de la mateixa manera, del nombre de consultes i la seva complexitat.

Així, l’agència indica que malgrat que s’ha complert amb l’objectiu de preparar l’entrada en vigor de la normativa, la cap de l’APDA, Resma Punjabi, reconeix que gairebé la meitat de les mesures a les quals cal fer front actualment són “difícilment assolibles” per manca de recursos. Punjabi indica que del total d’accions plantejades per l’APDA el 2022/2023, només s’ha donat resposta adequada a un 27%: “Estem intentant desenvolupar-ne un 28% més, però tenim un 45% a les quals és pràcticament impossible arribar”, lamenta.

La cap posa en relleu la “necessitat urgent” d’incorporar, “com a mínim”, un inspector més i preveure la contractació d’un tècnic internacional. Pel que fa a les mesures ja aplicades, l’agència informa, entre altres aspectes, que han actualitzat la pàgina web.

tracking