mobilitat

França dona llum verd a l'acord per reformar els accessos a Andorra

Govern invertirà 6 milions en la millora de les carreteres nacionals 116, 20, 320 i 22

Un tram de la carretera N-320.ARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El president de la república francesa, Emmanuel Macron, ha promulgat recentment la llei aprovada per l’Assemblea Nacional i el Senat autoritzant l’aprovació de l’acord entre el govern del país veí del nord i l’andorrà relatiu a la millora de resiliència climàtica i de la viabilitat de les carreteres nacionals 116, 20, 320 i 22 vinculats als riscos naturals entre Prades i la frontera francoandorrana.

Es tracta d’uns trams de carretera que no es troben en bones condicions que sovint pateixen la rigurositat de la viabilitat invernal i afecten la connexió entre ambdós països.

Andorra invertirà sis milions d’euros en quatre anys en la millora d’aquestes carreteres franceses segons s’indica en el text de l’acord entre els governs del Principat i França al qual acaba de donar llum verd la part francesa.

El conveni, signat el 20 d’abril del 2022 pels governs dels dos països, assenyala que les obres que s’han de realitzar a l’RN-20, RN-320 i RN-22 tindran un cost màxim de 12 milions d’euros, i que el Principat en pagarà el 40%, és a dir, 4,8 milions d’euros.

Els treballs als trams de la carretera RN-116 suposaran una inversió de sis milions d’euros i Andorra es farà càrrec del 20% de la despesa, és a dir 1,2 milions d’euros.

A l’acord s’especifica que el Govern invertirà 1,5 milions d’euros en quatre anys i que la participació andorrana està condicionada a la inclusió i a l’aprovació de la dotació pressupostària corresponent al pressupost de l’Estat per a l’exercici del 2023.

Els dos governs van arribar a un acord per tirar endavant aquestes obres en considerar que l’escalfament global va acompa­nyat d’un augment de la freqüència d’episodis de congelació i de desglaç posterior, principal causa d’esllavissades i despreniments de blocs, i amb el desig de limitar els riscos de talls de circulació deguts als riscos naturals que es produeixen en aquest eix viari, sobretot a la part superior. L’obra nova o de millora serà sempre propietat francesa.

No serà el primer cop que el Govern inverteixi diners en carreteres en el territori francès, ja que ja ho va fer en els treballs per a les millores en els corredors d’allaus de la via que uneix el Principat amb la localitat fronterera de l’Ospitalet.

tracking