oferta turística
L'horari del Cirque du Soleil perjudica els restauradors
Els espectadors sopen dins del recinte o busquen alternatives en cadenes de menjar ràpid
Si l’oferta hotelera continua notant un impacte destacable i positiu en el nombre de reserves relacionades amb l’espectacle que ofereix el Cirque du Soleil, la percepció dels restaurants difereix i hi ha varietat d’opinions. Tots coincideixen a destacar, però, el fet que la demanda ha disminuït i consideren que la causa és l’horari de l’espectacle i la ubicació del recinte. Per exemple, la Luisa, gerent de la pizzeria Primavera, explica que els “primers anys quan l’espectacle estava situat al Parc Central tenia un impacte important i es treballava molt bé, “però ara hem perdut els clients que venien a sopar després del passi. Tot i això, sí que notem una demanda associada a l’espectacle”. De la mateixa manera Nadir, del bar Tatú, indica que l’horari i la ubicació “han fet que disminueixi la quantitat d’espectadors que venia a sopar. Molts sopen dins del recinte o quan s’acaba van directes a un fast food perquè ja és molt tard per entaular-se”. L’Isa, del restaurant La Casa, té les mateixes sensacions i explica que “el canvi d’horari ens ha afectat molt, tenim alguns dels espectadors que venen a sopar a les vuit amb presses, i molts que intenten sopar a les onze, quan ja hem de tancar la cuina”. La Yemie, de l’Izain, reitera l’opinió dels altres restauradors: “No s’ha notat gaire l’impacte, ja que l’hora de sopar coincideix amb l’espectacle.” En canvi, el Carlos, de l’Arrosseria, es mostra més optimista: “Hem detectat un increment de reserves del 10%.”
Des d’Andorra Turisme apunten que enguany tot i ser a mitjan temporada ja s’han venut el 80% de les entrades i que les pròximes setmanes aquest percentatge pujarà. Així mateix, l’estratègia de destinar el 49% de les entrades al sector turístic sembla impulsar l’adquisició de paquets d’estades relacionats amb l’espectacle que anima els compradors a plantejar-se l’estada d’una nit en un hotel. Aquest és precisament el cas de l’hotel Màgic la Massana que, segons el Ramon, ha incrementat les reserves la darrera setmana. “L’ocupació ha pujat amb el paquet del Cirque du Soleil, en què s’ofereix un format que aplega l’estada a l’hotel, una visita a Caldea i l’entrada a l’espectacle.” El Ramon explica que l’augment es nota especialment entre setmana, ja que durant el cap de setmana les reserves acostumen a augmentar. L’avançament de l’estiu és un altre dels motius que atribueix a l’augment dels clients. “El bon temps fa pujar el percentatge un 20% aproximadament, però creiem que un 10% d’aquest increment es deu al reclam que té la companyia de circ.”
Des de l’hotel d’ABBA, la cap de recepció, l’Ariadna, no dubta a dir que els passis del Cirque du Soleil són un “autèntic reclam”. Segons ella, ja fa quatre o cinc anys que s’han sumat a la iniciativa d’oferir un pack que englobi estada més espectacle i això suposa aproximadament un 20% de les reserves. “Entre setmana demanem 10 entrades per oferir als clients, mentre que per al cap de setmana n’encarreguem 18 i sempre les acabem venent totes.” Com també van apuntar al Màgic, la cap de recepció explica que durant el juny acostumen a tenir menys reserves, però el juliol i l’agost omplen l’aforament, “en part pel bon temps i en part per la demanda que té el Cirque du Soleil”.
EL DESÈ ANIVERSARI A ANDORRA
Ja és el desè any que la companyia de circ repeteix espectacle a Andorra i continua sent un reclam tant per als ciutadans com per als turistes. Per això, la companyia ha volgut agrair la fidelitat del públic amb un espectacle que homenatja les nou edicions anteriors i recopila les acrobàcies més destacades d’aquests anys.