TRANSPORT DE VIATGERS

L'alcalde de la Seu reivindica més freqüències i l'abaratiment del bus a Andorra

Les empreses veuen excessius requisits que es demanen per operar en aquesta línia

Hife realitza fins avui de manera provisional el trajecte a la Seu d'Urgell.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’alcalde de la Seu d’Urgell, Joan Barrera, considera que cal millorar el transport públic per facilitar que els treballadors fronterers puguin desplaçar-se fins a Andorra. En concret, Barrera aposta, com va afirmar durant la darrera campanya electoral, perquè hi hagi més autobusos en aquest trajecte i que el preu sigui “més raonable” que en l’actualitat, si cal amb una subvenció com la que s’aplica, per exemple, a l’àrea metropolitana de Barcelona. “Aquesta línia d'autobús entre la Seu i Andorra hauria de tenir més freqüències i alhora el preu del bitllet hauria de ser més econòmic”, han reiterat ara l’alcalde de la capital alturgellenca.

L’augment de les freqüències de pas dels autobusos en aquesta línia serà precisament possible una vegada comenci a donar servei la nova empresa que obtingui l’autorització del Governn, que s’afegirà a Camino Bus, fet que suposarà que en lloc de passar un bus cada hora n’hi haurà un cada 30 minuts. El termini perquè les empreses puguin presentar-se al que fonts del sector han qualificat de “concurs encobert” acaba avui 31 de juliol, després que Hife / Autocars Andorra 2011 hagi estat cobrint aquest recorregut des que es va produir la fallida de Montmantell.

De moment, no ha transcendit quantes empreses optaran a realitzar aquesta ruta, tot i que segurament seran totes les que ja operen al país, inclosa la mateixa Hife, malgrat que les condicions que ha establert el Govern no fan que sigui atractiva des del punt de vista del rendiment econòmic. I és que entre els requisits que es demanen hi ha, per exemple, que els autobusos siguin de grans dimensions i eficients des del punt de vista energètic, i també que disposin de plataformes mòbils per als usuaris amb mobilitat reduïda, aspectes que encareixen el seu cost fins a uns 250.000 euros. A més, l’autorització només es concedirà per un període de dos anys i s’estipulen també uns preus màxims que es podran cobrar als viatgers, de 4,50 euros per l’anada i de 8 per l’anada i tornada. D’altra banda, les companyies consideren que el nombre d’usuaris difícilment s’anirà incrementant. Tot plegat fa que les empreses estiguin analitzant amb detall els diversos condicionants i fent números per veure si realment poden obtenir una rendibilitat econòmica amb aquest servei. L’autorització de l’executiu haurà de comptar també amb el vistiplau de les autoritats espanyoles, ja que es tracta d’una línia internacional.

tracking