telecomunicacions
Andorra Telecom conclou el procés d'externalització del 115 a Espic
El procés d’externalització del 115, el servei d’atenció al client d’Andorra Telecom, ja ha conclòs. Aquesta setmana la parapública va acomiadar els quatre últims treballadors que quedaven al 115, als quals s’havia ofert la possibilitat d’integrar-se a l’equip de l’empresa Espic, que a partir d’ara assumirà el servei.
Segons va detallar al Diari el director de màrqueting d’Andorra Telecom, Carles Casadevall, el procés d’externalització del 115 es va començar a plantejar fa dos anys. La companyia de telecomunicacions té el cinquanta per cent de les accions d’Espic, empresa especialitzada en contact centers i, per tant, “no tenia sentit que Andorra Telecom fes una inversió si el servei el podia assumir Espic”. Aquest tipus de serveis, va recordar Casadevall, requereixen inversions constants per posar-se al dia en innovació i renovar els equipaments. La decisió de subcontractar el servei a Espic, en definitiva, permetrà a Andorra Telecom estalviar recursos econòmics.
Disset trebalaldors
Disset persones treballen en el servei d’atenció al client d’Andorra Telecom. Fins ara quan hi havia una vacant a l’equip –per exemple, perquè algun treballador buscava sortides professionals fora de l’empresa– se substituïa amb un empleat d’Espic. Catorze membres de l’equip ja són empleats de l’empresa subcontractada. Casadevall va assegurar que a tots se’ls va oferir l’opció de ser reubicats dins de la mateixa societat.
De moment el servei es continua oferint des de les oficines d’Andorra Telecom a Santa Coloma. Properament, quan tot l’equip ja estigui format per treballadors d’Espic, es traslladaran a les oficines d’aquesta empresa, situades a la Massana, Encamp i, d’aquí a poc, també a Andorra la Vella.