la societat tindria la seu a andorra

Denúncia a una web de formació per frau

Exalumnes de l’empresa afirmen que se’ls va negar el dret a desistiment del contracte

Imatge de la web que ofereix el curs de setter digital.C.C.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Cinc exalumnes d’un centre formatiu online han denunciat l’empresa per oferir publicitat enganyosa, desinformació del producte i obstrucció en el dret al desistiment del contracte. Els denunciants van declarar al diari que hi havia moltes més persones afectades, més d’una vintena, segons van informar, la gran majoria espanyoles i possiblement llatinoamericanes, tot i que desconeixien si haurien efectuat la denúnica. Segons els denunciants l’empresa que fa els cursos té la seu a Andorra.

Mar Fontdecaba és una de les denunciants i, segons va explicar, va apuntar-se a un curs per ser Setter Digital el mes de maig i que tenia un cost de 165 euros. Va trucar per interessar-se i en la mateixa trucada va contractar el curs, però en lloc d’un únic pagament es va trobar que el que havia fet era signar un préstec amb una financera per dotze mesos amb quotes de 185 euros al mes, “a més amb uns interessos molt alts, si trigaves un dia a pagar havies d’abonar 10 euros més, i anava pujant a mesura que passaven els dies”, va assegurar. A més d’això Fontdecaba explica que no hi havia una correspondència amb el producte que venien i el real. “T’expliquen que faràs un curs, en el meu cas de setter digital i que després de la formació accediràs a una bossa de feina on obtindràs uns ingressos d’entre 2.000 i 7.000 euros, però després no és així.” Fontdecaba va explicar que, en primer lloc, la formació consistia en uns trenta vídeos d’uns vuit minuts de durada, amb informació molt minsa de la professió, que va finalitzar en poques hores, i que un cop va enllestir-ho i va fer un examen va contactar amb les empreses: “I vaig adonar-me que el que demanaven era que em fes autònoma i que de les vendes que fes rebria una comissió, però molt per sota de les expectatives que m’havien dit en contractar el curs”. Decebuda amb el servei, la denunciant va decidir rescindir el contracte i es va trobar que l’empresa no li permetia fer-ho i havia de continuar afrontant les quotes del curs. Davant d’aquesta resposta va decidir posar una denúncia tant a Consum, a la policia i a Justícia, i llavors va començar a rebre amenaces i pressions de l’empresa de formació. Fontdecaba va aconseguir deixar de pagar les quotes el mes de juliol, ja que en tramitar la denúncia es va congelar el procés. Segons la denunciant: “L’únic que espero és no haver de pagar més i evitar que aquesta empresa faci el mateix a altres persones.”

Un cas semblant és el d’un denunciant que no va voler donar a conèixer la seva identitat. En el seu cas va voler cancel·lar la subscripció a les dues setmanes i no li van permetre. Segons va informar, la seva denúncia li va permetre arribar a un acord de confidencialitat, i la va fonamentar que no se li va donar informació clara sobre les condicions del contracte, ni jurídica ni econòmica, mancant també número de telèfon, i adreça electrònica per garantir una comunicació eficaç. A més, tampoc se li va facilitar la còpia del contracte signada per ell, i sobretot, en cap moment va ser ell qui va demanar un finançament sinó que el centre va actuar en nom seu. Ara ja no ha de continuar abonant les quotes, però va haver de pagar quatre mesos, i com en el cas anterior, també va rebre amenaces quan va iniciar la denúncia. “M’enviaven missatges dient que entraria a l’ASNEFF i que mai més podria sol·licitar qualsevol tipus de crèdit”. El denunciant diu que hi ha més persones en la mateixa situació i que havien fet un grup de WhatsApp on eren uns 40 afectats. “El que passa és que l’empresa està oferint acords i les denúncies no aniran més enllà”, assegura. Els mateixos trets es repeteixen en els altres tres entrevistats pel diari, un d’ells assegura que va voler cancel·lar el contracte a les dues hores però no li van permetre. Els tres mantenen l’anonimat per por a les amenaces rebudes.

tracking