mobilitat

Cicland farà tres parades virtuals a Escaldes i una a la capital

El nombre de trajectes ha passat de 5.000 l’any passat a 20.000 des del gener

Una de les estacions de la companyia situada a EscaldesFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Minimitzar l’impacte dels vehicles en els trajectes curts és l’objectiu que vol assolir Cicland durant els pròxims mesos, i, per aconseguir-ho, aposta per apropar el servei a l’usuari mitjançant la combinació de parades físiques i virtuals. És per això que l’empresa es planteja obrir tres estacions virtuals a Escaldes i una altra a Andorra la Vella: “Aquestes parades són més petites i permetran als usuaris parar o iniciar el trajecte”, va indicar el gerent de Cicland, Javier González. Aquestes noves parades virtuals podrien començar a funcionar durant el mes d’octubre, va afegir. “Hem decidit redirigir l’estratègia, centralitzar i focalitzar-nos en els trajectes curts. De moment no ens plantegem obrir noves estacions a altres parròquies”, va detallar.

Actualment, són tres les parròquies que disposen del servei de lloguer de bicicletes: Sant Julià, Escaldes i Andorra la Vella. Segons González, les xifres indiquen un increment en el nombre d’usuaris. En el 2022 hi havia enregistrats 3.100 usuaris, i, actualment, en el 2023, estan registrats 3.500 usuaris en total, dels quals 310 són nous, 400 han donat més d’un ús al servei, i 200 són usuaris recurrents, és a dir, que realitzen més de 50 trajectes a l’any. Però la dada més significativa per González l’estableix el nombre de trajectes. En el 2022 s’havien comptabilitzat un total de 5.000 trajectes i, ara, en el que va de l’any, ja s’han comptabilitzat prop de 20.000. El gerent atribueix part de l’increment al llançament de la gratuïtat de l’abonament durant el mes d’agost del 2022, però també destaca que aquest any s’ha produït un augment significatiu en el nombre de trajectes en els mesos de maig i juny. Si al mes d’abril havien comptabilitzat 1.800 trajectes, al mes de maig van arribar als 5.600 i al juny als 6.300. “Creiem que aquest augment és potser en part per l’arribada del bon temps, però sobretot ho entenem com una resposta positiva a la incorporació de les noves bicicletes”, va opinar. El llançament de les noves bicicletes amb millors prestacions com l’ergonomia, més facilitat i confort en el desplaçament es va realitzar durant el mes de març. Segons González, la comunicació a les xarxes i el boca-orella hauria donat a conèixer aquests canvis durant el mes d’abril i, finalment, al juny s’hauria vist reflectit l’interès dels usuaris en el nombre dels trajectes fets.

González també va esmentarque hi ha certa preocupació a l’empresa sobre el mal ús que es fa del servei, “no només quant a danys materials, sinó quant a trencament de les normes de circulació”. “La majoria dels usuaris són persones conscienciades en el respecte i el civisme, però ens trobem amb denúncies d’incompliment de la normativa de circulació, i és un aspecte que volem treballar, també en col·laboració amb la policia”, va exposar.

tracking