Ronda Espanyola

Turisme vol una gran volta femenina

Amb proves com la cita del veí del sud i el Tour ja consolidades, l’executiu també vol obrir la via de les dones en el futur

Els ciclistes transitant ahir pel coll d'Ordino durant la tercera etapa de la Vuelta a Espanya.UNIPUBLIC / SPRINT CYCLING AGENCY

Creat:

Actualitzat:

El Govern també vol acollir els propers anys curses professionals femenines com la Vuelta o el Tour femenins, segons va manifestar el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres. Amb el país ja consolidat com a seu d’etapes de les curses professionals masculines, el proper pas és obrir el ventall a les proves de dones i Torres va manifestar que “de la mateixa manera que fem amb les curses masculines, les femenines tenen la mateixa rellevància i són molt importants”, a més d’agregar que “a nivell de posicionament són curses molt bones. A més, al país també hi ha clubs de dones que fan ciclisme i tots hem d’estar al mateix nivell”.

Ben ràpidament, el director de la Vuelta tant masculina com femenina va agafar el guant i va manifestar: “La Vuelta femenina? Per què no? És un projecte preciós que ha arribat per quedar-se.” A més, va agregar que “volem apostar per referents, i si volem referents Andorra, si vol, algun any ha de ser-hi, i espero que sigui més aviat que tard”. Per últim, la ministra de Cultura i Esports, Mònica Bonell, va afirmar que “la voluntat del ministeri és potenciar l’esport femení i aquesta seria una gran oportunitat”, i va cloure que “és una opció que pot estudiar-se i se n’ha parlat, i no vull posar pressió, però estaria molt bé que ens ho plantegéssim per al 2024 o el 2025”.

SATISFETS I MIRANT AL FUTUR

Més enllà de l’aposta decidida també per l’esport femení, des de l’organització de la cursa ciclista i el Govern van fer una valoració més que positiva, i el director de la cursa, Javier Guillén, va destacar que “ha estat una gran etapa de muntanya, Andorra és una assegurança d’èxit i l’etapa ha sortit com volíem”, mentre que el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, va assenyalar que “teníem una prova després de les dues primeres etapes tan dures, hem tingut la sort amb un clima molt adequat i des de la direcció de la Vuelta a Espanya ens han manifestat l’agraïment de l’organit­zació”.

Pensant en el futur, s’ha de recordar que Guillén i Torres van manifestar fa uns mesos que la Vuelta tornaria el 2024 o el 2025, i ahir Guillén va refermar-ho i va destacar que “posar-se d’acord amb Andorra serà molt fàcil, així que serà una qüestió més de quina cosa volem fer que no pas de l’any que s’ha de fer”, a més d’agregar que “fer coses noves? Seria bo, però no ens fan falta ni tampoc no depenem d’elles, però estan bé perquè hi guanyem tots”.

AMBIENT A L'ARRIBADA I LLEUS PROBLEMES DE TRÀNSIT A LA XARXA VIÀRIA

La tercera etapa de la Vuelta a Espanya va comptar amb un gran ambient a la línia d’arribada a Arinsal tot i la incertesa que va haver-hi bona part del dia a causa de la meteorologia. Ja a mig matí, quan encara estava el cel tapat i hi havia una fina pluja caient del cel, molts aficionats van pujar fins a l’estació per gaudir de l’arribada. Molts van fer-ho mitjançant el telecabina, alguns ja havien aparcat l’autocaravana el dia abans, i els més valents van atrevir-se fins i tot a pujar en bicicleta emulant els seus ciclistes preferits. El temps es va anar asserenant fins que va sortir el sol amb totes les de la llei, i va ajudar a fer que molta més gent s’animés a l’hora de pujar fins a gairebé 2.000 metres a Arinsal. La jornada de competició va provocar, com era previsible, algunes afectacions a la xarxa viària del país degut als diferents talls de carreteres, i des del departament de Mobilitat van destacar trànsit dens des d’Arinsal fins a la Massana, i també retencions a Canillo quan els ciclistes van anar cap al coll d’Ordino. L’afectació d’avui serà a la capital i Sant Julià, i es recomana evitar la carretera CG-1 entre les 12.00 i les 14.00 hores.

tracking