informe anual

El Raonador del Ciutadà alerta que creix la bretxa digital

Creixen les demandes de la gent gran que té dificultats a l’hora de fer tràmits en línia

Imatge de la façana de la CASS.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El Raonador del Ciutadà, Marc Vila, va afirmar la setmana passada que en els darrers dos anys havien incrementat les demandes de la gent gran sobre les dificultats de fer tràmits digitals tant a la CASS com a l’administració general. Segons el raonador, les demandes d’aquest col·lectiu que es recullen a l’informe anual del 2022, es concreten a demanar més personal a les diferents seus de les institucions amb capacitat d’ajudar-los a realitzar els tràmits de forma presencial.

Des de la Federació de la Gent Gran, Fèlix Zapatero va confirmar que molts dels avis i àvies no poden realitzar tràmits digitals, i que la mesura presa per part del govern de dedicar una finestra preferent a Tràmits de Govern, Agència Tributària i a Immigració estava facilitant molt la possibilitat del col·lectiu a realitzar aquestes gestions. Respecte a la CASS, va afirmar que, tot i que hi ha una finestra dedicada a la gent gran, “no està senyalitzada” i això fa que passi desapercebuda per a molts dels usuaris de més edat. En la línia del que va dir Vila, Zapatero va afirmar que la solució perquè no s’eixamplés la bretxa digital era continuar mantenint les dues vies: la digital i la presencial. “Hem de tenir en compte que cada cop hi ha més població d’edat avançada, que l’esperança de vida és cada cop més llarga i que aquestes persones han de fer cada cop més gestions”. Zapatero també va esmentar que aquestes mesures podrien eixamplar-se als comuns. En aquest sentit, el president de la Federació de la Gent Gran va recordar que el pròxim mes tindrien una reunió amb el Govern per fer una primera valoració de com estava funcionant la finestra d’atenció exclusiva i també per exposar noves propostes.

L’informe del Raonador del Ciutadà es va exposar dijous davant la Comissió de Justícia, Interior i Afers Institucionals. Relacionades amb la CASS, es van registrar 22 demandes i amb l’Administració General es van obrir 47. Entre les recomanacions de la institució sobre aquest aspecte, a més de la cura de la gent gran, també va destacar la necessitat d’augmentar la celeritat en les respostes a la ciutadania en tràmits administratius.

tracking