educació

Els alumnes de l'etapa de maternal cauen per vuitè curs consecutiu

La reducció es relaciona amb el descens de naixements registrats els darrers anys

Un grup d'alumnes de maternal.ARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’evolució del darrer curs escolar, segons la Cambra de Comerç, ha estat marcada, un any més, per la reducció dels alumnes de l’etapa de maternal (-5,1%). Es tracta de la vuitena disminució consecutiva, una tendència que es relaciona amb el descens de naixements registrat els darrers anys. En canvi, s’ha mantingut pràcticament constant el nombre d’estudiants de primera ensenyança, mentre que ha augmentat en segona ensenyança i en formació professional, i ha retrocedit en batxillerat. A maternal i a primera i segona ensenyança es concentra el 84,7% de l’alumnat escolar. El 15,3% restant correspon a batxillerat i formació professional.

La distribució per tipus d’ensenyament mostra que el sistema educatiu andorrà ha registrat un lleuger descens del nombre d’estudiants per segon any consecutiu (-0,4% el 2022), similar al del total (-0,2%), de manera que el pes sobre el conjunt de l’alumnat escolar s’ha mantingut en el 41,4%, un valor màxim històric. La caiguda del nombre d’estudiants del sistema educatiu espanyol ha estat més pronunciada, de l’1,7%, una evolució que dona continuïtat a la pèrdua progressiva de rellevància d’aquest sistema observada des de principis dels anys noranta. Així, el percentatge del sistema educatiu espanyol sobre el total ha baixat fins al 25,4%, xifra que estableix un nou mínim històric i que contrasta amb el 52,6% que representava l’any 1991. Per la seva banda, l’alumnat del sistema educatiu francès també ha baixat (-0,6%) i, com a resultat, la seva participació en la població escolar total ha disminuït una dècima, fins al 31,6%. Finalment, cal destacar que el sistema educatiu anglès, que va entrar en funcionament el curs 2018-2019, ha continuat captant nous estudiants, amb un increment del 56,3% el darrer curs, fet que ha elevat la seva quota sobre el total de la població escolar fins a l’1,6%.

Segons l’estadística de l’ensenyament superior elaborada pel Departament d’Estadística a partir de dades del Ministeri d’Ensenyament i Educació Superior, el nombre de persones matriculades en educació superior al Principat d’Andorra durant el curs 2021-2022 ha estat de 1.483. Per gènere, hi ha 751 homes i 732 dones.

Aquest any, la inclusió de les dades dels alumnes matriculats a la Universitat Carlemany, de gestió privada, impedeix fer una comparació anual del nombre d’estudiants d’educació superior al país i, a la vegada, suposa un canvi respecte a la proporció d’aquests alumnes entre l’educació pública i la privada. Així, per tipus d’institució, un 53,2% dels estudiants matriculats ho han estat en un centre d’ensenyament superior privat, i un 46,8% en un d’ensenyament superior públic. Aquests últims, tot i augmentar respecte als anys anteriors, ja no suposen la majoria dels estudiants que cursen educació superior al país.

tracking