TRIBUTS
21.500 declaracions telemàtiques al juliol
El web ha patit períodes d’incidència i Rossell ho lliga amb el mal temps a Amsterdam
Les declaracions telemàtiques s’han multiplicat per més de set en els últims set anys, passant de 6.800 durant el juliol del 2016 a 21.500 el juliol d’enguany, segons va destacar elsecretari d’Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions, Marc Rossell, en resposta a les preguntes fetes pel conseller general del grup parlamentari socialdemòcrata Pere Baró, quan va demanar sobre les incidències ocasionades a final de juliol de l’any passat i a principi del d’enguany a la web de Tributs.
Rossell, que va concretar que les incidències van ser causades per problemes tècnics i que van ser resoltes “en menys de catorze hores”, va explicar que el Codi de l’Administració preveu utilitzar els mitjans electrònics com a únic mecanisme de comunicació de l’Administració pública amb persones jurídiques i físiques que exerceixin una activitat professional, mercantil, comercial, industrial o de naturalesa anàloga. Mentre que respecte a les persones físiques que no exerceixen aquestes activitats o no estan expressament identificades en aquesta llei, es preveuemprarmecanismes electrònics de manera voluntària. Així, va assegurar que el departament de Tributs “ha organitzat els seus recursos humans i és molt més eficient mantenir el sistema telemàtic, evitant mobilitzar de forma injustificada recursos humans per garantir una presentació presencial, més lenta i ineficient”. Va recordar que els obligats tributaris ja s’han adaptat a la tramitació en mitjans electrònics, fent que les declaracions telemàtiques “es multipliquin per més de tres en set anys”.
En l’informe, publicat ahir al butlletí del Consell General, explica que les raons per les quals la web va deixar de funcionar són l’alta demanda que va generar inestabilitat i saturació a la plataforma que SAP proveeix per allotjar el portal web i “dificultats de funcionament relacionades amb els problemes del dia anterior”. Les incidències del juliol van ser causades per la caiguda del sistema SAP (extern a Andorra) produïda per “inclemències meteorològiques que van provocar l’arrencament d’uns cables de fibra òptica i va deixar incomunicat aquest nodetecnològicsituat a Amsterdam”.
BARÓ DEMANA PELS PROBLEMES TÈCNICS D'AIR NOSTRUM
El conseller general del PartitSocialdemòcrataPere Baró va entrar ahir a tràmit una demanda d’informació. Aquesta vegada va sol·licitar explicacions sobre els problemes produïts en els darrers mesos en els vols comercials que operen a l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell. De manera més concreta, un onze per cent dels vols fins al mes d’agost passat van ser cancel·lats, però segons la comissió mixta de l’aeroport la majoria són per problemes meteorològics. Baró va sol·licitarconèixerel nombre concret de vols amb retards i problemes tècnics, especificant quines són les incidències, així com la documentació econòmica dels efectes causats. Seguint aquesta línia, Baró va demanar el contracte entre el Govern d’Andorra iAirNostrum, així com els dies de vol i horaris especificats, i les actes de les reunions entre l’executiu i la companyia aeronàutica.