telecomunicacions
Restablert el servei telefònic
L'avaria ha afectat les línies fixes i mòbils durant unes dues hores
L'avaria generalitzada que ha provocat una caiguda de les línies telefòniques al país durant gairebé dues hores s'està solucionant i el servei s'ha restablert poc a poc, segons ha informat Andorra Telecom. La companyia ha anunciat que esperava que es normalitzés el servei cap a les cinc de la tarda tot i que a prop de les sis de la tarda encara continuaven sense funcionar algunes línies, com ara algunes dels cossos d'emergència. Andorra Telecom ha assenyalat que la xarxa d'Internet no s'ha vist afectada pels problemes. Els tècnics han informat que la caiguda de la xarxa s'ha produït quan un primer equipament ha fallat i el segon equipament de reforç de la línia també ha fallat per causes desconegudes, els professionals estan analitzant quins han estat els motius de la incidència.
La caiguda del servei s'ha produït cap a les 15 hores i ha afectat el sistema de transmissió de veu i dades, segons han indicat des d'Andorra Telecom, el que ha impossibilitat fer trucades a telèfons fixos i a mòbils. L'única manera d'establir connexió telefònica ha estat mitjançant aplicacions de missatgeria en punts amb cobertura de la xarxa wifi i amb les dades de mòbil que han funcionat només amb 3G.
El cos de bombers ha fet públic un número de telèfon mòbil al que es pot trucar per WhatsApp en cas d'emergència+376324491 mentre duri la incidència telefònica. I la policia ha activat el número mòbil +376350283 per trucar "només en cas d'urgència i mentre continuï el problema amb les comunicacions".
La companyia ha assenyalat per les xarxes socials poc abans de dos quarts de cinc de la tarda que hi ha hagut "una incidència a nivell nacional que ja s'està solucionant".