Telecomunicacions
La telefonia va fallar per una intervenció d'Andorra Telecom
Els números d'emergència no van funcionar durant tres hores
AndorraTelecomha informat avui dels motius de la incidència que hi va haver ahir en els serveis de la telefonia fixa i mòbil que van afectar els usuaris del país. La caiguda de les línies pels volts de les tres de la tarda va ser com a conseqüència "d'una intervenció programada que va provocar un desalineament entre els dos equipaments essencials que donen suport als serveis de telefonia, afectant els serveis de telefonia fixa i mòbil", segons ha fet públic en un comunicat.
La companyia explica que l'equip tècnic de l'operadora "es va bolcar per resoldre el més ràpidament la incidència" i assenyala que en menys d'una hora els serveis es van començar a restaurar gradualment. Les línies que van trigar més a funcionar van ser les dels números d'emergència, els números curts i els serveis de centraleta per a empreses SIP-T que no van estar totalment operatives fins a les 18 hores, segons detalla Andorra Telecom. L'operadora es va mostrar especialment preocupada per l'afectació de l'avaria als números dels serveis d'urgència i assenyala que "durant la tarda es va contactar amb els cossos d'emergència per avaluar alternatives i mesures que poguessin donar la millor resposta durant el temps de restabliment del servei".
L'empresa explica que la intervenció que va provocar la incidència "és una més, del miler d’intervencions, que la companyia executa anualment sobre les seves plataformes per implementar millores a la xarxa". Andorra Telecom demana "la més sincera disculpa" per les molèsties i interrupcions de servei que va causar als seus clients.