El Govern trenca amb Autocars Andorra per incomplir el servei

L’empresa, que portava dues línies de transport escolar, no va arribar a fer cap viatge

Alumnes agafant el transport escolar.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El Govern ha escindit el contracte amb l’empresa Autocars Andorra per incomplir el servei de transport escolar en dues línies en les quals viatjaven els alumnes de l’escola andorrana de maternal i de primera ensenyança d’Andorra la Vella, el col·legi Sant Ermengol i el col·legi Janer. Segons va informar l’executiu, l’empresa havia de fer passar dos autobusos, però no va arribar a proporcionar el servei. De manera transitòria “i amb l’objectiu de no deixar que els alumnes es quedessin sense cobertura de transport escolar, el ministeri va optar per desdoblar altres línies de transport escolar i garantir el servei des del primer dia de curs”. Aquesta solució, però, suposava que els alumnes haguessin d’avançar l’hora de sortida de les aules per poder arribar a agafar l’autobús.

L’afectació va quedar resolta aquesta setmana. Guillem Casal, portaveu del Govern, va qualificar la problemàtica de “disfuncions d’inici de curs puntuals”, i va afegir que “hi havia una preocupació major per part de Govern i el ministeri al respecte, i per això s’han anat buscant solucions, fins a arribar a la solució definitiva”. Dilluns, l’empresa Interurbana Andorrana, que havia quedat segona a la licitació, prenia el relleu mentre s’acabaven d’ultimar els detalls de la nova adjudicació i es rescindia el contracte amb Autocars Andorra 2011, que ahir es va acabar de formalitzar. Per tant, segons Casal, dilluns els alumnes ja van poder gaudir d’un horari de transport normalitzat. “Ara ja hem trobat l’encaix necessari”, va concloure Casal.

En una segona línia d’actuació respecte al transport escolar, Casal va explicar que també s’ha d’adaptar el servei d’autobusos per fer front a dues situacions. D’una banda, el servei de bus que recull els alumnes a Sant Julià de Lòria i que realitza el transport a l’escola Janer, l’escola Sagrada Família i el col·legi Sant Ermengol. El problema es troba en el fet que quan deixa els alumnes a l’escola Janer aquests, “a hores d’ara, arriben abans que comencin les classes”. En aquest sentit, Casal va afirmar que “s’està treballant de manera que es pugui trobar la solució necessària i l’encaix perquè els alumnes arribin a l’hora adequada a l’escola tot garantint, a més, la seva seguretat”. La segona situació a la qual el ministeri s’enfronta en matèria de transport escolar és que l’escola Janer té previst avançar en quinze minuts l’hora de finalització de les classes els divendres, a partir del 6 d’octubre. En aquest cas, Casal va afirmar que aquesta situació “ja s’està solucionant” i demà ja “hi haurà un autobús esperant els alumnes a la porta de l’escola per poder satisfer el servei de forma satisfactòria”.

L'AFA PODRÀ SANCIONAR LES FASIFICACIONS DE BITLLETS

L’Autoritat Financera Andorrana (AFA) estarà facultada per actuar i sancionar en cas de falsificacions i activitats irregulars realitzades al país. Així es recull en el projecte de llei de modificació de la Llei sobre la introducció de l’euro en el marc de l’acord monetari signat entre el Principat d’Andorra i la UE, un text que es va aprovar per portar a tràmit parlamentari. El projecte de llei també indica que l’AFA haurà d’informar el Banc Central Europeu (BCE) de les sancions per reproduccions i activitats irregulars que efectuï. El ministre portaveu, Guillem Casal, va posar en relleu el fet que no s’ha produït un augment d’aquest tipus d’activitats il·lícites, i que el motiu del canvi es deu a una “mera adaptació a la normativa”. El projecte també modifica una qüestió tècnica que és l’actualització de la definició de reproducció irregular, segons el que estipula la normativa europea, tot afegint el concepte d’activitat irregular, definit com “la producció, la possessió, el transport, la difusió, la venda, la promoció, la importació i l’ús o intent d’utilització en operacions de reproduccions irregulars”. Finalment, el projecte de llei també fa una modificació amb l’objectiu d’eliminar el límit d’edat per esdevenir membre del consell d’administració de l’AFA, situat en 75 anys.

tracking