ANDORRA TELECOM

L'avaria telefònica de dimarts la va provocar una intervenció programada

La principal preocupació van ser els números d’emergència, inoperatius durant tres hores

L'entrada d'Andorra Telecom.ANDORRA TELECOM

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

AndorraTelecomva informar ahir dels motius de la incidència que hi va haver dimarts passat en els serveis de la telefonia fixa i mòbil que van afectar els usuaris de l’operadora. La caiguda de les línies pels volts de les tres de la tarda va ser a conseqüència “d’una intervenció programada que va provocar un desalineament entre els dos equipaments essencials que donen suport als serveis de telefonia, afectant els serveis de telefonia fixa i mòbil”, segons es va detallar en un comunicat.

La companyia explica que l’equip tècnic de l’operadora “es va bolcar per resoldre el més ràpidament la incidència”, i assenyala que en menys d’una hora els serveis es van començar a restaurar gradualment. Les línies que van trigar més a funcionar van ser les dels números d’emergència, els números curts i els serveis de centraleta per a empreses SIP-T, que no van estar totalment operatives fins a les 18 hores, segons detalla Andorra Telecom. L’operadora es va mostrar especialment preocupada per l’afectació de l’avaria als números dels serveis d’urgència i assenyala que “durant la tarda es va contactar amb els cossos d’emergència per avaluar alternatives i mesures que poguessin donar la millor resposta durant el temps de restabliment del servei”.

L’empresa explica que la intervenció que va provocar la incidència “és una més, del miler d’intervencions, que la companyia executa anualment sobre les seves plataformes per implementar millores a la xarxa”. Andorra Telecom demana “la més sincera disculpa” per les molèsties i interrupcions de servei que va causar als seus clients.

El ministre portaveu, Guillem Casal, va manifestar ahir que “al Govern ens preocupa el que va passar” amb la caiguda de les línies telefòniques de mòbils i fixos de manera generalitzada, perquè la telefonia “és un servei essencial” i un mitjà utilitzat, especialment en el cas dels mòbils, pel conjunt de la ciutadania. Casal va declarar en la roda de premsa posterior al consell de ministres que li consta que Andorra Telecom “farà tots els treballs necessaris per minimitzar aquestes situacions en el futur o perquè no es puguin reproduir aquestes aturades” que van afectar tota la població.

Casal va afirmar que no té constància de cap problema major pel fet que no es podia trucar als serveis d’emergència perquè no funcionaven els telèfons.

tracking