INTERÈS D'UNA FIRMA que TAMBÉ es DEDICA A L'ESTÈTICA
Dorsia negocia la venda de la clínica a un grup francès
El Servei del Consumidor ha rebut de moment sis denúncies de persones afectades pel tancament de la franquícia andorrana
La clínica d’estètica Dorsia està negociat la venda del seu establiment a Andorra a una firma francesa també dedicada a l’estètica i la cura de la pell i el cos. Fonts de la companyia, amb la seu central a València, van explicar ahir que desconeixen que hi hagi clients afectats que s’han dirigit al Servei del Consumidor, i van precisar que estan estudiant una resposta a la problemàtica d’Andorra que probablement faran pública la setmana que ve.
Des del Servei del Consumidor es va informar que des del dia d’ahir s’han rebut sis denúncies de persones que s’han vist afectades per aquest tancament sense avís. La majoria havien avançat diners per iniciar alguna operació d’estètica i d’altres estaven en ple tractament.
La resposta dels responsables de la companyia a Madrid és una mica sorprenent perquè a mitjan estiu, segons Consum, es va rebre la primera queixa. Per tant, els màxims responsables estan informats que l’establiment que tenien a Andorra fa mesos que no dona servei, tot i que van negar haver rebut queixes de clients.
Consum, segons un dels seus portaveus, desconeix a quin import ascendeixen els diners que s’han pagat sense rebre el tractament corresponent i que, per tant, hauria de ser retornat. Tampoc no s’ha plantejat la possibilitat que una altra clínica de la mateixa especialitat es faci càrrec d’aquestes persones.
Sobre la taula hi ha un intent de trobar una solució pactada. Responsables de la gerència de Dorsia a Andorra es van reunir amb els o les clientes que han presentat les queixes, amb la mediació de Consum, i els primers es van comprometre a donar una resposta en un màxim de 30 dies –és a dir, a principi del mes que ve– que satisfaci els perjudicats. Tot i això, no es va parlar d’una alternativa concreta, simplement que s’estudiaran les diferents alternatives i es donarà una resposta.
Tot i això, l’escenari no sembla gaire propici per a una solució pactada. L’empresa va tancar per problemes econòmics i a l’entrada encara hi figura un rètol de tancat per vacances. A la web, en canvi, s’informa que el negoci està “tancat permanentment”. La possibilitat que la compra per part del grup francès s’executi permet albirar alguna possibilitat de liquiditat per poder retornar els diners avançats.
En cas que les parts no s’entenguin, s’haurà d’aplicar la Llei de competència efectiva i protecció delconsumidor i finalment, si es mantenen les diferències, serà necessari acudir a la Batllia perquè aquesta decideixi les responsabilitats que pertoquin.
DEU ANYS DE VIDA
El grup Dorsia va presentar fa 10 anys la petició per obrir una delegació a Andorra. La iniciativa va consistir en l’obertura de despatxos clínics a Andorra la Vella i les intervencions quirúrgiques es desenvolupen en els quiròfans de l’hospital Nostra Senyora de Meritxell. Els promotors van negociar amb el SAAS el lloguer de quiròfans per a ús privat, ja que no estava convecionada amb la CASS. El grup mèdic té més de 160 delegacions a Espanya i el funcionament s’estableix amb el sistema de franquícia o d’obertura pròpia.
DESCONCERT ENTRE ELS USUARIS PER LA FALTA D'INFORMACIÓ SOBRE EL CENTRE
El Diari va contactar amb una de les persones afectades, que esperava iniciar un tractament d’aprimament en tornar de les vacances i s’ha trobat que és impossible contactar amb ningú perquè no hi ha qui contesti al telèfon i els locals estan buits. El greuge és que havia avançat 1.500 euros d’una atenció que costava uns 2.300 i que ara no sap si podrà recuperar. El cas d’aquesta usuària constata que ha estat un tancament sobtat. Va explicar que va fer l’avançament de diners i que inicialment li van proposar una primera cita per iniciar el tractament el 22 d’agost. Però va demanar que l’ajornessin perquè estava a fora de vacances. “Em van dir que em trucarien, però com que no ho feien hi vaig trucar jo”, va relatar. Uns intents per contactar-hi que ja van ser infructuosos. A principi de setembre va comprovar que suposadament la clínica estava tancada per vacances i dies després va aparèixer el cartell de tancat que continua penjat. Aquesta usuària –que havia utilitzat els serveis del centre amb anterioritat sense tenir cap problema, va precisar– ha presentat una de les queixes.