INFRAESTRUCTURES

El Govern planeja connectar l'aeroport de la Seu amb Palma

La línia aèria amb Mallorca funcionarà durant 13 setmanes com a prova pilot amb dues freqüències a partir del gener vinent

El secretari d'Estat de Transports i Mobilitat, David Forné.SFGA / J. A. VILADOT

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Una nova ruta aèria connectarà l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell amb el de Palma de Mallorca durant la temporada d’hivern, tot i que el seu inici no es preveu fins al gener vinent. El secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, va explicar ahir que la nova línia s’inscriu dins de la voluntat del Govern de continuar dinamitzant aquesta infraestructura connectant el país amb l’exterior.

La nova ruta que ara es licita, que s’ha escollit amb la col·laboració d’Andorra Turisme, funcionarà com a prova pilot durant tretze setmanes, amb un mínim de dues freqüències a la setmana, i es justifica en el fet que actualment són uns 60.000 els turistes d’aquesta procedència que visiten el país, que a més han crescut un 50% en el transcurs d’aquest any. El concurs que es convoca és internacional, en no haver-hi cap companyia aèria autoritzada al país que pugui portar a terme aquest servei i, a més, segons la modalitat d’urgència, amb l’objectiu de poder oferir paquets de venda abans de l’inici de la temporada. Els vols tindran lloc els dies de la setmana que proposi el licitador sobre la base dels pics de la demanda que es registrin, però serien segurament divendres i diumenge. El secretari d’Estat també va manifestar que l’aposta per aquesta nova connexió aèria es fa amb el pressupost màxim de 220.000 euros, que era el que estava previst per posar en marxa el tercer vol setmanal amb Madrid, que de moment queda descartat, tenint en compte que el sector econòmic “no ha insistit” en la seva implementació. Les empreses interessades a fer la nova ruta aèria poden presentar les propostes fins al 9 de novembre vinent.

Forné també va aprofitar per anunciar que el Govern va decidir ahir renovar el contracte amb Air Nostrum perquè pugui continuar explotant la línia aèria que connecta amb l’aeroport de Madrid. En aquest sentit, va indicar que el resultat d’aquest contracte, que suposa un desemborsament de 650.000 euros per a les arques de l’Estat, està sent positiu, com posa de manifest que l’ocupació dels vols ha arribat al 72%. Tot i això, en les converses amb la companyia s’ha decidit posar en marxa un nou protocol per assegurar els usuaris en cas que es produeixi l’anul·lació del vol, identificant les destinacions alternatives més pròximes: l’aeroport d’Alguaire, en primer lloc, i després del de Barcelona.

I és que, segons va emfasitzar Forné, cal confiar de nou en la mateixa companyia, en ser líder regional, tot i les incidències que s’han registrat. “Ells són els principals interessats que no hi hagi cancel·lacions de vols perquè han de pagar indemnitzacions”, va reiterar el secretari d’Estat. D’aquesta manera, segons l’executiu, es consolida l’objectiu d’oferir de forma regular una connexió amb la capital espanyola i continuar així dinamitzant el territori i generant sinergies econòmiques.

ESTUDI PER DETERMINAR EL MILLOR TRANSPORT PÚBLIC SEGREGAT

El Govern vol saber quin és el sistema de transport públic segregat més adequat per al país, com pot ser el tramvia o el transport per cable. Per aquesta raó ha aprovat la realització d’un estudi que determinarà el millor model que permeti, per una banda, donar fluïdesa a la mobilitat i, per una altra, reduir les emissions de CO2 amb efecte hivernacle. El secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, va explicar ahir que es tracta de continuar donant alternatives a l’ús del vehicle privat, una línia que ja s’ha encetat amb la gratuïtat de l’autobús. L’objectiu és redactar un pla sectorial d’infraestructures del transport públic segregat, que farà possible reservar els espais que es destinaran a aquesta infraestructura. El servei funcionaria entre Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany, amb futures possibles connexions amb la vall d’orient i la vall del nord. A més, es construirien aparcaments on es podria deixar el vehicle particular i també es preveu que es pogués enllaçar amb un altre sistema de transport per anar fins a la Seu d’Urgell. La realització d’aquest estudi costarà uns 300.000 euros, però es desconeix de moment quina podria ser la inversió necessària. “És una dada que no tenim”, va dir Forné, preguntat pels mitjans de comunicació.

tracking