Reportatge

La conquesta del 'shopping'

El festival que té com a finalitat incentivar el comerç i fomentar la compra arriba a la 10a edició amb una campanya que vol crear il·lusions per aplegar tants visitants com l’any anterior.

Jordi Torres en la presentació de la nova edició del festival.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Sota el lema El Shopping conquereix el carrer, la desena edició de l’Andorra Shopping Festival, que se celebrarà de l’1 al 19 de novembre, engega amb una elaborada campanya que té com a eix vertebrador la voluntat de crear il·lusió en tots els assistents. De fet, del total del pressupost, que enguany s’incrementa en un 10% respecte al 2022 degut principalment a la inflació, segons va explicar el ministre de Turisme, Jordi Torres, i se situa en els 830.000 euros, un 47% es destinarà a la part creativa del projecte i al pla de mitjans, i un 53% als esdeveniments en si. És la creació d’aquesta il·lusió el que ha ajudat a potenciar un festival que l’any 2022 va aconseguir el seu màxim exponent atraient 622.184 visitants, un 18,8% més que l’any anterior, obtenint, a més, valoracions positives com demostren les dades de l’enquesta d’opinió, en què els participants van puntuar el festival amb un 8,6% i el 43% van afirmar que repetirien l’experiència. És per això que Torres va catalogar l’Andorra Shopping Festival d’“esdeveniment clau per al sector comercial” i va recalcar la seva importància “en la creació de sinergies entre el turisme i el comerç”.

Per a la creació d’aquesta experiència s’han articulat una sèrie d’elements distintius que també conformen les novetats d’enguany. En primer lloc, els diversos eixos comercials es diferenciaran per colors: el centre històric es caracteritzarà pels elements vermells, Vivand-Escaldes-Engordany s’identificarà amb el color groc, l’avinguda Meritxell serà rosa violeta des del carrer de la Unió fins a la plaça de la Rotonda, on canviarà a verd-blau, la zona comercial de Riberaygua i travessera serà verda i el Pas de la Casa es guarnirà de blau. A més a més, cadascun d’aquests eixos comptarà amb un escenari monocromàtic per a la realització d’actuacions i hi haurà un total de sis photocalls també d’un sol to i amb una ambientació surrealista, de manera que els visitants pengin les seves fotografies a les xarxes socials i així aconseguir que “el festival es faci viral”, va afirmar Noemí Pedra, directora de màrqueting i comunicació.

Per a l’associació de comerciants de Riberaygua i travesseres, la distinció de colors dels barris és un dels punts més interessants de la campanya. “És important que se senyalitzi el barri perquè així adquireix un paper destacat. També trobem molt interessant la col·locació dels punts selfie”, va expressar Rosa Pascuet, la presidenta: “Tenim moltes expectatives que funcioni bé, també pel fet que l’estiu s’està allargant massa i caldrà donar una empenta a la temporada d’hivern, ja que, de fet, nosaltres som experts en l’hivern.”

Però si hi ha quelcom que atregui els visitants és el que des d’Andorra Turisme van anomenar activacions al carrer, que en aquesta edició sumen un total de 98 i es concentraran en els tres caps de setmana amb espectacles, música i animacions, els dissabtes durant tot el dia i els diumenges fins al migdia. També es podrà gaudir de diferents food trucks, on s’exposaran i es podran degustar els productes nacionals, i una zona de coffe break. S’han programat 32 concerts que comptaran amb la participació d’onze grups locals i nou actuacions itinerants. Respecte a les activitats i tallers, se n’han previst 18 per a adults i 15 per als infants, que també podran gaudir de sis espectacles musicals i animacions infantils. La gastronomia de muntanya també tindrà un paper protagonista, ja que es potenciarà la 17a edició de l’Andorra a Taula, organitzat per la Unió Hotelera, que coincideix en part amb les dates i se celebra del 3 al 29 de novembre, i també es durà a terme la que ja serà la 8a marató de fotografies Pep Aguareles. “El que hem de fer és adaptar-nos a les noves estratègies de compra per seguir sent atractius i competitius, i combinar el festival amb una sèrie d’activitats per fomentar que la gent compri és essencial,” va concloure Torres al·ludint al fet que moltes compres es fan online.

INTUERI, DINS L'EQUIP D'ANDORRA TURISME

En el marc de la presentació de la 10a edició de l’Andorra Shopping Festival, el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, va anunciar que a final de mes es contractaria l’empresa Intueri, responsable de la creació del pla estratègic del comerç, “un document que es va consensuar amb tots els agents implicats en el sector”. Segons va afirmar Torres, l’empresa serà l’encarregada d’anar implementant les accions definides en el pla, com ara “la creació de l’observatori del comerç o accions de màrqueting i comunicació” adaptades a les noves tecnologies. El pla es fixa a dos o tres anys vista.

tracking