EN ELS PRIMERS NOU MESOS DEL 2023

Cicland quintuplica el nombre de trajectes

Ha registrat 22.260 viatges des del gener, mentre que l’any passat en va tenir 4.340

Una de les parades de la companyia a la capital.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El servei de bicicleta elèctrica compartida Cicland ha registrat 22.260 viatges del gener al setembre, un increment de fins a cinc vegades més respecte al total de trajectes efectuats l’any passat, que en van ser 4.340, “i va superar així les nostres expectatives”, segons va declarar al Diari el gerent de l’empresa, Javier González. Atribueix aquest increment a la gratuïtat del servei, que es va implementar l’agost del 2022 i al canvi de bicicletes del mes de març per unes de més eficients. Ara disposen de bateries extraïbles que poden carregar els mateixos usuaris, tenen més bones prestacions, com l’ergonomia, i donen més facilitat i confort en el desplaçament. Segons González, la comunicació a les xarxes i el boca-orella pot haver donat a conèixer aquests canvis. El total d’usuaris és de 3.500 fins al mes passat, dels quals 400 són nous d’enguany, 350 n’han fet ús en més d’una ocasió i “més de 200 són usuaris recurrents”.

La novetat és la posada en marxa de quatre noves estacions virtuals, tres a Escaldes-Engordany i una a Andorra la Vella, aquest mes d’octubre. Seran parades més petites i permetran als usuaris parar o iniciar el trajecte. “La missió és ser part de la solució i ajudar a millorar la circulació viària al país”, va reiterar González. Properament, l’empresa encetarà una campanya d’informació, juntament amb el comú escaldenc, per donar a conèixer la ubicació de les noves estacions i per recordar als usuaris el “bon funcionament” del servei, sobretot, de cara a la conducta viària. En aquest sentit, hi ha certa preocupació a l’empresa sobre el mal ús que se’n fa, tant en danys materials com en trencament de les normes de circulació, fet que obliga l’empresa a realitzar controls diaris de l’estat de les bicicletes, així com de les infraccions que es fan a la carretera.

Tot i que les xifres indiquen que l’empresa està creixent, l’opció d’ampliar el servei a altres zones del país, com ara les parròquies altes, és sobre la taula, però sense resolució, encara. Disposa d’un total de 17 parades repartides a les parròquies d’Escaldes-Engordany, Sant Julià de Lòria i la capital i, amb les noves estacions, es preveu arribar a les 21. Tot i això, la voluntat és “seguir consolidant el servei i seguir apropant els usuaris” a aquest tipus de transport, segons va detallar González.

AMPLIAR LA FRANJA D’EDAT

Entre d’altres qüestions, la missió de Cicland és ampliar la franja d’edat dels usuaris. Ara per ara, “una part important” és gent de trenta anys o menys, cosa que indica que són les edats més interessades. Tot i això, González va explicar que l’empresa “seguirà treballant” per abraçar un públic molt més ampli, sobretot, de cara als “adults i professionals que necessiten fer trajectes curts en el seu dia a dia”.

tracking