TRANSPORT AERI

Air Nostrum operarà la nova ruta a Mallorca a partir del 5 de gener

Air Nostrum farà els trajectes en avió fins a la capital balear els divendres i diumenges del 5 de gener al 31 de març

Un dels avions d'Air Nostrum a l'aeroport de la Seu.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’espanyola Air Nostrum ha estat la companyia escollida pel Govern per fer la prova pilot de la ruta aèria entre l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell i el de Palma de Mallorca durant aquest hivern. El consell de ministres va aprovar ahir l’adjudicació del concurs a la companyia que ja porta a terme els vols de la línia regular amb Madrid i operarà els mateixos dies que amb la capital d’Espanya.

El Govern va informar en un comunicat de premsa que Air Nostrum (Iberia Regional) ha estat l’empresa escollida perquè és l’única oferta que hi havia, ja que es va desestimar una segona que es va presentar, però que ho va fer fora de termini. La companyia oferirà dos vols, d’anada i tornada, cada divendres i cada diumenge des del 5 de gener fins al 31 de març, realitzant un total de 13 setmanes d’operacions durant l’hivern.

L’operativa entre la Seu d’Urgell i la capital balear es farà amb avions ATR72 de 72 places i es concretarà en vols amb sortida els divendres des de les illes Balears a les 8.45 hores i des de l’aeroport d’Andorra a les 10.45 hores. I els diumenges es volarà des de Palma de Mallorca a les 13.45 hores i des de la Seu a les 15.45 hores.

El Govern va destacar en el comunicat fet públic després de la reunió del consell de ministres que Air Nostrum s’encarregarà de l’operativa comercial i farà “la venda de bitllets dins dels circuits i aliances ja teixides per la companyia, a través de la seva pàgina web”.

El vol costarà a partir de 50 euros –per poder comprar aquesta tarifa els bitllets s’han d’adquirir amb 30 dies d’anticipació, assenyala la companyia en un comunicat–, amb un descompte del 75% per als residents a les illes Balears. Aquesta rebaixa de preu és l’habitual a Espanya des dels aeroports balears a destinacions de l’estranger.

El Govern ha destinat un màxim de 220.000 euros a la companyia per garantir la viabilitat econòmica de l’explotació d’aquests vols i l’aportació es farà en funció del’ocupació real de la ruta. En total, es posaran a la venda 3.744 places. Air Nostrum va anunciar que facilitarà la connexió interna entre els aeroports d’Eivissa i Menorca amb el mateix bitllet de vol entre Andorra i Palma.

Diversificació

La secretaria d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat va destacar que la nova ruta ofereix noves “alternatives per diversificar l’arribada de turistes i l’activitat de l’aeroport, generar noves sinergies econòmiques a l’àrea del Pirineu i desenclavar el país”.

Des de la secretaria d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat també es valora que la nova ruta se suma a la ja establerta actualment a l’aeroport de l’Alt Urgell i que permet connectar amb Madrid.

LA RUTA -DOS VOLS SETMANALS- AMB MADRID ES VA INICIAR AL DESEMBRE DEL 2021

El 17 de desembre del 2021 es va estrenar la ruta entre l’aeroport de la Seu d’Urgell i Madrid, convertint-se en el primer destí regular de la infraestructura des que va passar d’aeròdrom a aeroport comercial. Air Nostrum va ser la companyia guanyadora del concurs i és la que continua explotant la ruta en l’actualitat. El cap de Govern, Xavier Espot, ho va qualificar de “fita històrica”, ja que la posada en marxa de la nova ruta havia de servir per connectar Andorra amb el món i incentivar l’activitat econòmica al país. “Després de molts anys i intents per desencallar l’ús d’aquesta infraestructura, finalment crec que podem dir que es fa realitat un dels projectes més anhelats per al nostre país i per a totes les comarques pirinenques veïnes, com és la connexió per aire amb la capital d’Espanya, però també amb Europa i el món”, va assenyalar en el seu dia el cap de Govern. Des de l’estrena el desembre del 2021, la ruta amb Madrid s’ha consolidat, però ha patit diverses incidències en forma de desviacions a l’aeroport del Prat, a Barcelona, o al d’Aiguaire, a Lleida, per diverses circumstàncies.

tracking