ANIMACIÓ
Els comerços volen que també es dinamitzin els entorns
Els comerços prop de l’avinguda Meritxell i Carlemany volen tenir més clientela forana
Les botigues i els comerços ubicats al voltant de l’eix comercial del país reclamen dinamitzar més l’economia als carrers secundaris i demanen engegar més iniciatives per atreure la clientela turista. El neguit és que l’activitat comercial se centra principalment a l’avinguda Meritxell d’Andorra la Vella i l’avinguda Carlemany d’Escaldes-Engordany, i les botigues asseguren no tenir una percepció positiva durant l’Andorra Shopping Festival, que va acabar diumenge passat després de tres caps de setmana.
L’impacte no ha estat exitós, tot i ser un esdeveniment clau per a les rebaixes i les activitats de carrer a tot el país, que va deixar “una notable afluència de gent”, segons fonts de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i Travesseres. “Estem darrere de les botigues principals i hem tingut la mateixa gent que en altres èpoques de l’any”, va corroborar una dependenta d’una botiga de roba de la zona.
L’entitat va assegurar al Diari que el barri “queda en segona línia” i que no fa les mateixes vendes que l’eix central. És per això que l’entitat reclama dotar el barri d’atractius per cridar l’atenció dels clients forans, com ara més tallers als carrers secundaris, engegar actuacions musicals i lluir més decoració, tres qüestions que l’associació va considerar “insuficients” ara per ara i que “haurien d’ajudar i fer entrar la gent al barri”. En aquest sentit, va assegurar que el passeig del Centre Comercial Andorrà i la plaça de l’antiga caserna dels bombers són els indrets d’entrada al barri, “però no conviden la gent a entrar-hi”.
L’entitat celebra tenir algunes propostes per fomentar les compres a la zona, com el Xocofest, la Festa de la primavera o fer per a vianants el carrer Callaueta, una iniciativa que contribueix, segons l’associació, a la dinamització econòmica de la zona perquè “és un dels carrers principals i que ara s’ha convertit en un lloc social i familiar”. Tot i això, té la sensació que els turistes “no coneixen més enllà de l’avinguda principal” i que les botigues “viuen dels clients fixos”.
Aquesta és una reclamació manifestada des de fa temps per associacions com la de Riberaygua i Travesseres, i d’altres zones, com la del Centre Històric d’Andorra la Vella, destacant que l’eix principal gaudeix d’una despesa pública més àmplia i que es veu accentuada en èpoques punteres de compres, com l’Andorra Shopping Festival o Nadal.