INFORME DEL 2022

Quatre minuts d'espera amb cita prèvia

El servei de Tràmits de l'edifici administratiu.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

A Tràmits millor amb cita prèvia. El temps d’espera que consta en l’informe de l’activitat del servei que centralitza les gestions de la ciutadania amb l’administració central durant el 2022 certifica que el temps d’espera pot ser notablement més alt si s’acudeix per lliure, sense haver concretat abans un dia i una hora. Així, mentre el temps d’espera mitjà dels qui acudeixen amb reserva és de 4 minuts, puja fins a 11 si no s’ha gestionat la cita prèvia. I mentre el temps màxim per atendre un ciutadà que havia demanat prèviament el torn va ser d’onze minuts, hi ha qui va haver d’esperar pràcticament una hora (54 minuts concretament) per no haver estat previsor.

No obstant, la dada també revela que encara una majoria de persones no demana cita amb antelació. Dels 94.450 administrats atesos, 50.519 van acudir sense haver-la sol·licitat. Les esperes més llargues es van donar durant el mes de juny i el desembre. El temps d’espera màxim per als usuaris amb cita prèvia va ser de 14 i 13 minuts, respectivament. Per a qui no havia fet la demanda prèvia, les esperes màximes van ser de 54 i 33 minuts, respectivament. Malgrat tot, no van ser els mesos de major afluència de persones, que van ser els de setembre i octubre, amb 9.205 i 8.712 usuaris totals. Al juny i el desembre van ser 7.233 i 7.535, respectivament. Si de sol·licituds es tracta, el servei de tràmits del Govern en va tramitar 83.288 i van suposar 1,7 milions d’euros de recaptació.

Aquestes són, però, les registrades específicament i presencialment a l’edifici administratiu però el volum creix fins als 138.084 si es tenen en compte els efectuats als diferents comuns i els fets via online. La fórmula digital, que és la que es vol potenciar, va representar el 27% de les gestions entre les realitzades a través del portal e-tramits i l’extranet. L’opció està limitada a la quantitat de gestions que s’hi poden fer i que s’han de continuar ampliant en el marc de la transformació digital promoguda per l’administració. Precisament el departament de Tràmits també gestiona les demandes de signatures digitals per tal de poder comunicar-se amb l’administració de forma online. I durant el 2022 van fregar les 8.400. Més enllà de tràmits presencials l’informe també detalla les trucades rebudes a la centraleta (875788) i al número de telèfon de consultes (150), que van ser un total de 126.255. I es concreta el número de permisos de conduir fets al moment: 6.684, dels quals 5.967 van ser renovacions i 717 duplicats.

tracking