Consell d'Europa
El Consell d'Europa alerta que Andorra no inclou "minories" en l'estudi de la història
Una enquesta indica que el 71% dels docents consideren el pla d'estudis "difícil de gestionar" o "completament ingestionable"
Andorra, juntament amb Armenia, són els únics països adhirits a l'Observatori de l'Ensenyament d'Història a Europa que no compta amb la "multiperspectivitat", "la inclusió de les minories" i "el pluralisme" dins de l'estudi de l'assignatura d'història, segons un informe publicat pel Consell d'Europa. Són els únics dels 18 Estat membres que no presenten una metodologia "multidisciplinar que reflecteixi la diversitat social", incloent-hi la cultura, les ètnies, l'idioma, les nacionalitats, la religió i el gènere, segons indica l'organisme. L'Observatori informa, a més, que la falta de temps, la càrrega de programes i les pressions exercides sobre l'ensenyament dificulten l'estudi de la història.
Segons una enquesta, el 71% dels docents a Andorra considera que el pla d'estudis en matèria d'història és "difícil de gestionar" o "completament ingestionable", la dada més alta de la resta de països. L'informe també inclou que un 43% percep el pla d'estudis "flexible i rígid".
L'informe mostra que Andorra i Luxemburg són els dos Estats que més destinen"gran part de l'estudi de la història" als Estats veïns, en aquest cas, Espanya i França.
L'Observatori inclou 16 Estats membres, entre els quals estan Espanya i França,i dos Estats observadors, la República de Moldavia i Ucraïna.