TRANSPORT

El transport públic gratuït fa augmentar els usuaris un 20%

Segons l’enquesta d’Autocars Nadal, l’increment segueix la mateixa tendència de l’any anterior

Detall de l'abonament gratuït.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Una de les principals conclusions de l’enquesta feta per Nadal Grupo Julià entre els usuaris de la línia 1 i del bus exprés interurbà entre Escaldes-Engordany i Sant Julià de Lòria és que l’abonament gratuït amb viatges il·limitats per tot el territori andorrà ha fet incrementar el nombre d’usuaris d’aquestes línies en un 20%, seguint la tendència de l’any anterior. Un 81% dels enquestats (8 de cada 10) afirmen fer servir menys el vehicle privat des que existeix el bitllet gratuït, mentre que el percentatge restant no n’ha reduït el seu ús per motius diversos.

D’altra banda, el 86% dels usuaris enquestats (un 6% més que el 2022) esmenten estar satisfets amb el servei ofert. Els comentaris de millora estan principalment relacionats amb la puntualitat de la línia L1, fet sobre el qual Bartumeu Gabriel, director general d’Autocars Nadal, esmenta: “És un recorregut que es realitza per zones conflictives a nivell de circulació, on ens trobem embussos a causa de cotxes mal estacionats i també a causa de l’alta ocupació de la via en hores punta i en temporada alta”.

Per incentivar-ne la participació, Autocars Nadal sortejava un smartwatch entre tots els usuaris que responguessin a l’enquesta. El premi el va guanyar David Reis, resident de Sant Julià de Lòria, i l’empresa ja ha procedit al lliurament.

tracking