Majoral treu pit del llegat davant dels aspirants al 'sorpasso'

Cairat confia en el triomf tot i que admet que Per Sant Julià complica l’escenari

Josep Majoral i Mireia Codina després de la primera enganxada.UL+DA+ACCIÓ

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Josep Majoral va treure pit de la feina feta en l’arrencada de la campanya que vol culminar revalidant el consolat citant la neteja del deute, el rumb de Naturland o les inversions fetes. L’Anem per feina dels cartells electorals vindria a ser el que, en paraules del candidat, els ha definit fins ara i els definirà en el futur si repeteixen victòria, “és una mostra del que venim fent durant quatre anys, anar per feina i fer feina pel poble, el lema identifica plenament la candidatura que represento”, va assegurar. A l’altre costat té un rival conegut i amb més possibilitats. Desperta Laurèdia va aconseguir un resultat notable fa quatre anys i va guanyar la territorial el mes d’abril passat. La formació liderada per Cerni Cairat reflecteix la voluntat ferma de guanyar amb l’eslògan Fem el pas. “La voluntat no és altra que aconseguir la majoria del comú i fer el pas per guanyar-lo, per això aquest lema”, va resumir el candidat. Per Sant Julià, la llista encapçalada per Antoni Miralles és la que per històric té menys opcions, però van sobrats d’optimisme: “L’objectiu és 1.200 [vots]. Ara confiem que la gent de Sant Julià confiï en nosaltres, que estimem la parròquia, que defensem la parròquia i que canviem la manera de fer fins ara.” Per això els etziben des dels cartells Tu tries!

Els primers a complir amb la cerimònia de la penjada de cartells van ser Desperta Laurèdia a la plaça Francesc Cairat. Cairat (Cerni) va destacar que la candidatura que encapçala és un conjunt de persones preparades per governar la parròquia, amb perfils professionals per fer-se càrrec de cada departament comunal. El candidat a cònsol major va exposar que presentaran accions per “mirar de donar resposta a la problemàtica de l’habitatge, també haurem de posar sobre la taula el model de creixement i la capacitat dels recursos naturals”, i sobre qüestions purament lauredianes va avançar que volen “fer de la cultura una altra vegada l’eix de la comunitat laurediana” al voltant del renovat Centre Cultural i de Congressos, i plantejar “com encarar el futur de Naturland”. Malgrat que va admetre que tres llistes compliquen el pronòstic, “confiem en les possibilitats d’aconseguir la victòria”.

Unió Laurediana+Demòcrates+Acció va triar la plaça Germandat, en plena ebullició festiva prenadalenca. Majoral, conscient que li tocarà defensar el que ha fet durant el mandat, ja va començar a avançar-se: “En quatre anys hem rebaixat a la meitat el deute del comú i hem invertit 18 milions d’euros.” I de la gran llosa de les finances comunals, Naturland, va defensar que “durant quatre anys s’ha fet molta feina, s’han arribat a capgirar les xifres”, i que dona feina 110 persones en temporada alta i “vuitanta són lauredians”.

Per Sant Julià, la marca blanca que aglutina PS, Progressistes-SDP i independents, va escollir la plaça Laurèdia. La fita que propugnen és que “Sant Julià deixi de ser la gran oblidada, que sigui un centre de referència per turisme, per cultura, per comerç. És una parròquia de pas, no invita a quedar-se i el que volem és canviar-ho”, va proclamar el candidat a cònsol major, Antoni Miralles, que té la ferma voluntat de ser la sorpresa dels comicis.

Els candidats de Desperta Laurèdia al costat del cartell electoral.

L'equip de Per Sant Julià a la plaça Laurèdia.

tracking