CONFLICTE PEL TANCAMENT SOBTAT
Consum obrirà un expedient a l'antiga clínica Dorsia
La mediació no ha funcionat i la sortida per als perjudicats és acudir a la justícia
El procés de mediació dut a terme pel departament de Consum per intentar trobar una sortida al conflicte entre els responsables de la clínica d’estètica del carrer Prat de la Creu d’Andorra la Vella (fins a l’any passat lligada a la cadena espanyola Dorsia) i als afectats pel seu tancament sobtat ha acabat sense “una resposta positiva” per part de la direcció de l’establiment, i l’administració prepara la incoació d’un expedient sancionador. Així ho van confirmar ahir fonts del Govern, que van recordar que l’àrea de l’administració que vetlla pels drets dels consumidors va donar un termini de 30 dies als responsables del negoci per resoldre les queixes. Esgotat aquest termini sense resultat ara s’està “preparant” l’expedient sancionador al negoci. I la sortida per als perjudicats és acudir a la justícia per formular les reclamacions escaients.
En total, el tancament sobtat del negoci el mes de setembre passat ha derivat en 17 queixes al departament. Segons les fonts governamentals, dues d’aquestes s’han resolt, una no procedia i les 14 restants són les que “possiblement” hauran d’iniciar “un procediment judicial per danys i perjudicis, ja que encara estan pendents d’una resposta de la directora” del negoci. Les fonts governamentals van assenyalar que “amb la voluntat de resoldre el conflicte”, Consum s’ha anat comunicant amb totes les persones que han presentat una queixa, els ha facilitat el contacte de la responsable de la clínica i també els ha detallat els passos que se seguien. De fet, ja fa alguns dies que des de l’àrea es va traslladar a alguns afectats la recomanació que acudissin a la Batllia atesa la falta de resposta dels titulars del negoci tancat de manera sobtada l’estiu passat. Inicialment, s’anunciava amb un cartell a la porta del negoci un tancament per vacances que després va passar a ser un tancament per reformes. Tot plegat sense informar almenys alguns usuaris que estaven pendents de tractaments i que, fins i tot, havien avançat diners.
No és l’únic conflicte que ha transcendit arran que es coneguessin els problemes de la clínica que va començar a funcionar ara fa deu anys. La cadena espanyola Dorsia va assegurar fa setmanes que des del setembre del 2022 no mantenia cap relació amb el negoci andorrà després d’esgotar-se el contracte de franquícia que els lligava sense que es formalitzés la renovació. L’empresa ho va aclarir per deixar clar que no tenia cap relació amb el que hagués succeït després d’aquella data i, per tant, es desvinculava de les reclamacions dels usuaris. També va fer palès a través d’un comunicat que havia requerit a través de burofaxos als titulars del negoci que deixessin d’usar cap referència a la marca. La clínica va obrir el 2013 quan arrencava una incipient obertura econòmica, però el negoci arrossegava ja problemes arran de la pandèmia. Ara la història de l’establiment previsiblement acabarà en sanció administrativa i amb plets als tribunals.
EL PROCÈS
1 Tancament sobtat durant l'estiu
La clínica va deixar d’operar a l’estiu tot i que inicialment el que anunciava un cartell a la porta era un tancament per vacances. Després s’anunciava un tancament per reformes.
2 Queixes i intent de mediació per part de Consum
El departament de Consum va promoure un intent de mediació en rebre les primeres queixes d’afectats. Però el contacte amb els responsables del negoci no ha donat “una resposta positiva”.
3 Catorze queixes amb una sortida judicial
El departament de protecció al consumidor ha rebut 17 queixes, de les quals dues s’han resolt i una no procedia. Les 14 restants tenen la sortida de la reclamació judicial per danys i perjudicis.